Jaguar XF Sportbrake 2.2D Premium Luxury: Léčba luxusem

Největší kombi vynahrazuje své občasné přešlapy noblesně působícím interiérem a designem. Naftový čtyřválec k němu ale moc nepasuje.

Chcete-li vrchovatou dávku kvality, perfekcionismu a navíc potřebujete obří prostor, pak už dál číst nemusíte a pořiďte si Mercedes třídy E kombi. Jaguar XF Sportbrake tak dokonalý není, zaujme ale větším charismatem.

O pohon testovaného modelu se starala dvojitě přeplňovaná dieselová dvadvojka známá i z fordů či peugeotů. U Jaguaru ji naladili do dvou výkonových verzí: slabší, 120kW se v ČR neprodává, silnější pak byla nově posílena na 147 kW. Její akustické utlumení ale není alespoň u studeného motoru zrovna ukázkové, s verzemi 220 či 250 CDI od Mercedesu si ale nemá co vyčítat. Dvoulitrové diesely od BMW jsou na tom lépe. A lépe spolupracují i s osmistupňovým automatem ZF, v jaguaru totiž převodovka motor zbytečně vytáčí. Tento fakt spolu s hmotností 1824 kg má za následek vyšší spotřebu. Vyjma jízdy konstantní rychlostí se nedostanete pod 8,5 l/100 km. Na dálnici se při jízdě na tuzemském limitu (motor točí 1900/min) se nárok sníží na 7 l/100 km.

 Automobily Jaguar XF Sportbrake 2.2D Premium Luxury
Zahřívat čajem se nemusíte, jaguar topí rychle, i když distribuce horkého vzduchu není moc rovnoměrná.
Dynamika nezklame, ale ani neoslní, třílitrový turbodiesel si s vozem poradí s mnohem větším nadhledem. Jízdně se XF podobá "éčku" a moc za ním nezaostává. Do rychle projížděných zatáček si zaklekne, ale stopu drží velmi dobře. Na větších výmolech vadí přenosy rázů, a to i do řízení, které je jinak díky hydraulickému posilovači komunikativní, byť docela lehké.

Interiér nabízí kombinaci moderního infotainment systému a klasického britského stylu s dekoracemi ze dřeva. Kolem kapličky přístrojů ale bohužel narazíte na dost nedůstojný laciný plast. Dočkali jsme se i občasného povrzávání a odhalili odchlipující se dekorační lištu kolem oken. Příliš pohodlná nejsou sedadla, vyšším cestujícím bude vadit nemožnost dostatečně vysunout opěrky.

 Automobily Jaguar XF Sportbrake 2.2D Premium Luxury
Většina materiálů je kvalitních a dřevěný dekor působí důstojně. Prostoru je všude dostatek.

Racionální důvody pro XF nehovoří, ústupky v oblasti komfortu či dílenského zpracování ale nejsou tak zásadní, aby vás měly od koupě odradit. Základní cena 1 249 904 Kč je srovnatelná s konkurencí, XF Sportbrake má ale nevýhodu v nemožnosti objednat pohon všech kol a benzinové motory.

Cena
XF Sportbrake 2.2D Premium Luxury: 1 383 829 Kč
Testovaný vůz: 1 739 455 Kč

 Automobily Jaguar XF Sportbrake 2.2D Premium Luxury
S délkou 4966 mm je XF Sportbrake nejdelším kombi vyšší střední třídy.


Vydáno: 09. 05. 2013

Autor: Martin Jeník (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Jaguar XF bazar