Jaguar XF Sportbrake: Po Skotsku s lednicí

Málokdy se nám stane, abychom po závodním okruhu vozili v kufru ledničku. Když jsme se ale vypravili do Skotska za novým kombi od Jaguaru, vyzkoušeli jsme i to.

Jaguar si při představení nového XF Sportbrake dal na programu záležet. S novinkou chce totiž řádně zatopit velkým kombi od Audi a BMW. Základní objem zavazadelníku není rekordní, 0,550 m3 překonávají přímí konkurenti o pár litrů a třída E o několik příručních zavazadel, stačit ale bude nejen na převážení dvou golfových bagů napříč. Jaguar přichystal i zajímavé originální příslušenství včetně rohoží, které brání poškození kvalitního čalounění ploché podlahy a bočních stran zavazadelníku.

Design sportbraku se od sedanu liší od B-sloupku dále a změny se odehrály i na podvozku. Zadní náprava využívá služeb vzduchového pérování se systémem samočinného vyrovnávání světlé výšky. A právě to jsme testovali převážením ledničky po okruhu East Fortune ve východním Skotsku. 50kg lednice s vysokým těžištěm nijak nezhoršovala chování vozu v zatáčkách ani při úhybném manévru. Působivé. Ještě lepší je ale řízení, XF zůstalo u hydraulického posilovače a ve volantu tak máte cit, jaký nenabídne ani BMW. Drobným zklamáním je naopak větší nedotáčivost kombi, sedan působí obratněji. Situace je lepší s adaptivním podvozkem, který podstatně zlepšuje také komfort tlumení i na 20" pneumatikách, přičemž standardní pérování a menší 19" kola si moc nerozumějí.

 Automobily Jaguar XF Sportbrake
Stále zajímavý a luxusní je interiér. Vzadu má hlava o 48 mm více prostoru, nohy jí lehce závidějí.

Pod kapotou je Dieselovo. Základ tvoří čtyřválcová 2.2 o výkonu 120 kW (v ČR nebude), následuje 147kW varianta téhož a dva vznětové šestiválcové třílitry o výkonu 177 a 202 kW. Vzhledem k tomu, že hmotnost kombi narostla k 1900 kg, jsou slabší motory určeny spíše klidnějším řidičům. Vrcholný, dvojitě přeplňovaný šestiválec dynamicky uspokojí, má menší prodlevu turba a jeho spotřeba se při prvním seznámení pohybovala na stejné úrovni jako u čtyřválce
(7,6 l/100 km bylo výsledkem klidné jízdy). Dvěma slovy: ideální volba. Za BMW 535d ale stále zaostává.

Na českém trhu již byly zahájeny předobjednávky, první vozy přijdou koncem listopadu. Prodejní ceny začínají na 1 238 880 Kč za 147kW "dva-dvojku", nejsilnější šestiválec vyjde na 1 454 640 Kč. Berte ale verzi Limited Edition, se kterou dostanete výbavu navíc za stejnou nebo nižší cenu.

 Automobily Jaguar XF Sportbrake
Aktivní životní styl má spojovat kupce sportbraku. Ani stěhování ale nebude problém.


Vydáno: 29. 01. 2013

Autor: Martin Přibyl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Jaguar XF bazar