Jízdní dojmy Peugeot 508 2.0 BlueHDi: Zvýrazněný charakter

Jako první v Česku jsme krátce otestovali nový Peugeot 508. Facelift přinesl důkladně přepracovaný design přídě, nové prvky výbavy a hlavně nejmodernější dieselové motory BlueHDi.

Model 508 před necelými čtyřmi lety změnil přístup Peugeotu k manažerským vozům. Nahradil hned dvě řady, 407 a 607, a tento krok se vyplatil: z francouzských značek je v daném segmentu jednoznačně nejprodávanější a celkově je v Evropě třetí, za Volkswagenem Passat a Opelem Insignia.

Jenže Passat letos přezbrojí na novou generaci, stejně jako další ostrý konkurent Ford Mondeo. A tak přišel ideální čas na modernizaci. V některých ohledech už 508 přece jen začala ztrácet krok s nejnovějšími modely, a tak se výbava rozšiřuje o prvky známé z dalších vozů – i z menší řady 308: navigaci s dotykovou obrazovkou, systém sledování mrtvého úhlu nebo parkovací kameru. Přehlédnout nelze ani přepracovaný design přídě, který sází na mohutnější tvary zdůrazněné výraznějšími horizontálními a vertikálními linkami. Dvěma novinkami v této části vozu jsou příplatkové LED mlhovky a zejména Full LED světlomety.

Nabídka motorů přináší pro zatím tři novinky: přeplňovaný benzinový 1,6 l THP, který nově splňuje Euro 6 a posílil ze 115 na 121 kW, a dále dvě varianty motoru 2,0 l BlueHDi. I on plní požadavky Euro 6, což si vyžádalo doplnění SCR katalyzátoru. Existují dvě verze, slabší má 110 kW/370 Nm a manuální převodovku, silnější se 133 kW/400 Nm má automat. Souběžně se ale budou až do příštího roku nabízet i verze Euro 5: 2,0 l HDi (120 kW/340 Nm) s manuálem i automatem a také vrcholná GT poháněná 2,2l HDi (150 kW/450 Nm) a standardně vybavená automatem. V příštím roce se objeví také menší z dieselových BlueHDi, nová základní šestnáctistovka přinese posílení z 84 na 88 kW a z 270 na 300 Nm.

Při prvních jízdách jsme nový Peugeot 508 vyzkoušeli s oběma verzemi dvoulitrového BlueHDi. Slabší s manuálem se předvedla jako optimum pro daný model. Snížený výkon oproti staršímu motoru není znát, naopak vyšší točivý moment a ještě více síly v nižších otáčkách z něj dělají příjemného společníka v běžném provozu. Nový motor navíc neslevil nic ze zavedených kvalit 508, což znamená především vynikající odhlučnění motoru a plynulé reakce na sešlápnutí plynového pedálu.

Výkonnější 133kW verze s automatem k zákazníkům vyrazí až v listopadu. My jsme ale vyzkoušeli toto provedení v předstihu, už při uvedení nové 508 na trh. Nová generace automatu od Aisinu přináší znatelný pokrok. Mnohem častěji přemosťuje měnič, který při akceleraci zbytečně neprokluzuje. Zároveň má ale řídící jednotka neustále na paměti komfort, a tak se nedočkáte kopanců nebo nepříjemně ostrých podřazení, ke kterým se někdy přikloní dvouspojkové skříně. Další předností této verze je suverénní dynamika ve všech jízdních situacích.

508 vstupuje na český trh s cenami od 594 000 Kč, kombi je o 32 000 Kč dražší (ve verzi Allure, která má navíc panoramatické střešní okno, o 46 000 Kč). Motor BlueHDi s manuální převodovkou stojí ve verzi Active od 728 000 Kč, silnější provedení s automatem je k mání ve výbavě Allure za 865 000 Kč.

motor cena
Access [Kč]
cena
Active [Kč]
cena
Allure [Kč]
cena
GT [Kč]
1,6 l e-HDi/84 kW 613 000 670 000 - -
1,6 l e-HDi/84 kW ETG 634 000 691 000 - -
2,0 l BlueHDi/110 kW - 728 000 796 000 -
2,0 l HDi/120 kW - 716 000 784 000 -
2,0 l HDi/120 kW EAT - 756 000 824 000 -
2,0 l BlueHDi/133 kW EAT - - 865 000 -
2,2 l HDI/150 kW EAT - - - 984 000
1,6 l VTi/88 kW 594 000 - - -
1,6 l THP/121 kW - 687 000 755 000 -
1,6 l THP/121 kW EAT - 727 000 795 000 -

Vydáno: 10. 09. 2014

Autor: Lukáš Vaverka, foto Lukáš Vaverka (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Peugeot 508 bazar