Kia Carens 1.7 CRDI Exclusive: Tip ťop top?

Tím „nej“, co si lze pořídit v případě Kie Carens, je 100kW „diesel“ ve výbavě Exclusive. Vyplatí se připlatit si?

Nejsilnější vznětový agregát poskytuje carensu dobrou dynamiku, a to i při větším zatížení. Při rozjezdu si je ale nutné zvyknout na poměrně necitlivý plyn a také mírnou prodlevu turbodmychadla. Dobré je i odhlučnění, na dálnici mnohem více vnímáte aerodynamický hluk. Průměrná spotřeba na úrovni 7,3 l/100 km ale není vzhledem ke zdvihovému objemu žádným zázrakem.

Koberec odvezete i ve čtyřech. Třetí řada sedadel přijde na 15 000 Kč, ta druhá je velmi variabilní.


Houpavý podvozek je laděný na komfortní notu, velké nerovnosti však před posádkou přesto neskryje. Interiér je nejen útulný, ale zejména zásluhou nadprůměrné šířky prostorný. Tři dětské sedačky tak dáte do carensu snadněji než u konkurentů. Cítíte se v něm jako ve větším kombi. Za volantem se sedí poměrně vysoko, o to ale máte lepší výhled vpřed.

Manipulace se třetí řadou sedadel je jednoduchá, krycí roletku lze schovat pod podlážku zavazadelníku. Sedadla jsou určená spíše po děti. Sedí se totiž nízko, s koleny pod bradou. A jak je v této kategorii obvyklé, při plném obsazení se toho do zavazadelníku mnoho nevejde. Pro občasný operativní převoz více členů rodiny ale určitě dobré řešení. Cena této verze vychází výhodněji než u přímé evropské konkurence, navíc je výbava bohatší, levnější jsou i mnohé příplatkové prvky, což ale neplatí o navigaci za 43 000 Kč.

Povedený design carensu navazuje na současný trend Kie.

Vydáno: 30. 10. 2013

Autor: Vladimír Löbl, foto David Rajdl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Kia Carens bazar