Kia Cee'd 1.6 GDI SW Exclusive: O třídu výš?

Dvojčata nejsou úplně stejná. Platí to i u dvojice Hyundai i30 a Kia Cee'd. Z hlediska designu je to patrné na první pohled, ale co se skrývá pod elegantním kabátem nového Cee'du SW?

Kia Cee'd vypadá velmi dobře. Zatímco sesterský hyundai staví svůj design na kombinaci mnoha prvků, kia je tvarově čistší. Na první pohled je luxusnější a má jasnější tvář, zejména díky tvaru čelní masky a protáhlých světlometů. Celkovou vyváženost dokresluje oblá zadní část, kterou zdobí rozměrné světlomety s opravdu efektní grafikou.

Palubní deska je klasičtější než u hyundaie, ovšem ne konzervativní. Centrální zóna palubní desky je šikmo stočená směrem k řidiči a orámována a vystupuje z okolních materiálů jasným oddělením. Když se rozhlédnete po interiéru, překvapí vás ještě jedna věc - kolik je dneska v autě nižší střední třídy tlačítek, přepínačů, displejů. Ale i přes fakt, že je tu mnoho prvků osvětleno, je třeba zdůraznit, že se v nich snadno zorientujete. Sedadla jsou obyčejná, látková, s pěkným barevným vzorem. Tělo obejmou svou typickou měkkostí a neutrálním, obyčejným posazem. V ničem nevynikají, jsou průměrem, který najdete v mnoha současných autech. Chválím jejich podporu v oblasti boků, rozsah nastavení je běžný.

 Automobily Kia Cee'd 1.6 GDI SW Exclusive
Výbava exclusive obsahuje všechno, co ke spokojenosti a pohodlí potřebujete - nechybí ani dvouzónová klimatizace.

Motor štěkavě startuje a já vyrážím. Řazení je příjemné, lehká spojka i snadný pohyb řadicí páky omlouvají poněkud delší dráhy skříně. Progresivní brzdy a rychlé reakce plynu dojem sladěnosti ještě podporují. Pedál plynu bohužel postrádá citlivost, ale to už je nevýhoda nových aut, u kterých není pedál mechanicky spojen lankem se škrticí klapkou. Jinak motor zasluhuje pochvalu. Jeho papírový výkon v realitě znamená dravý jízdní projev, okořeněný navíc příjemnou gradací výkonu a dramatickou špičkou ve vysokých otáčkách. Opravdu jde o živý, příjemný motor, který se neblíží ideální jednašestce jen kvůli tomu, že nemá hezčí zvuk a reakce na pobídku postrádá zmiňovaný cit.

Vítězí totiž i z hlediska spotřeby. Jsem zvyklý jezdit spíše svižněji a ani při takové jízdě si vůz neřekl o víc než 6,3 l/100 km, což považuji za skvělý výsledek. S klidnou povahou se dá dostat na ještě nižší hodnotu, a pokud naopak pojedete "krut", málokdy se spotřeba dostane přes 8 l/100 km.

 Automobily Kia Cee'd 1.6 GDI SW Exclusive
Do prostředí lázeňského města cee´d zapadá. Je fakt, že elegance se mu nedá upřít, vypadá jako o třídu větší auto než ve skutečnosti je.

Pak je tu řízení. Tupost se z něj ještě nepodařilo úplně odstranit, ale proti sourozenecké i30 se s ním spolupracuje přirozeněji, příjemněji. Zatáčky se dají kroužit s citem, i když mi chybí trochu toho umělého odporu (u elektricky posilovaného řízení těžko čekat přirozený odpor...). Co je ale na cee'du ještě lepší než motor nebo prostorný interiér, je podvozek.

Novinka má celou soustavu podvozku tak příjemně doladěnou! Dobrá úroveň komfortu, čitelnost, malé náklony v zatáčkách, jistota ve volantu, rychlé reakce - opravdu povedené. Od podvozku se neozývají žádné rázy a vůz zvládá v pohodě i přejezdy krátkých nerovností, a to i přes to, že má příplatková kola.

 Automobily Kia Cee'd 1.6 GDI SW Exclusive
Příplatkové 17" (+8000 Kč) vypadají skvěle a lehce snižují komfort.

Cee'd Exclusive se silným motorem je velmi zajímavé auto, které potěší i příznivou cenou a zárukou.

Cena
Cee'd 1.6 GDI SW Exclusive: 379 980 Kč
Testovaný vůz: 401 980 Kč

 Automobily Kia Cee'd 1.6 GDI SW Exclusive
Zadní světla vynikají skvěle provedenou grafikou a jsou při jízdě výborně vidět.


Vydáno: 22. 11. 2012

Autor: František Vahala (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz