Kia Optima 1.7 CRDi Exclusive

Sedan střední třídy Optima vyvolává v týmu automobilky Kia optimizmus. Konečně silné želízko v ohni důležité střední třídy.

Kia Optima není jen pohledný, ale také rozměrný automobil. Velikostí se posunula až na samotnou horní hranici střední třídy, nicméně přes tyto parametry na mne zapůsobila elegantně a dynamicky. Ačkoliv je delší než většina konkurentů, je současně i nižší a širší. Oblá střecha navíc evokuje karoserii kupé. To vše společně dává optimě punc výjimečnosti, což se v této kategorii, v níž se hledí i na to, zda vůz působí prestižně a zajímavě, hodně cení.

 Automobily Kia Optima 1.7 CRDi Exclusive
Zadní svítilny dělí svisle víko zavazadelníku a v karoserii jsou protaženy daleko. Na rozdíl od přídě by se u zádě našly paralely k jiným značkám (např. Jaguar).

Vnější rozměry jsou znát také v interiéru. Místa pro posádku je vpředu i vzadu víc než dost, i když cestující vzadu si nárty pod přední sedadlo nezasunou. Více si je třeba dávat pozor na hlavu, zvláště pokud má automobil dvoudílné panoramatické střešní okno. Ke všem sedadlům je však pohodlný přístup a řidiči ho usnadňuje automatické odjetí sedadla při nástupu. Slušné zázemí nabízí i zavazadelník.

 Automobily Kia Optima 1.7 CRDi Exclusive
Efektní panoramatická dvoudílná střecha (příplatek 35 000 Kč) však ubírá centimetry pro osoby vzadu.

Středová konzole je mírně natočena k řidiči a budí dobrý dojem jak z hlediska materiálů, tak ergonomie. Rozměrná tlačítka jsou rozmístěna přehledně a logicky, na volantu pak najdete ovladače tempomatu, telefonu, rádia a palubního počítače. Interiér v nejvyšší výbavě Exclusive tak navazuje na vnější vzhled, u něhož dobrý dojem podtrhla i efektní desetipaprsková litá kola o průměru 19 palců. V tomto případě je daň za efektní vzhled znát i slyšet, a to v podobě rázů od příčných nerovností.

Interiér za vnější elegancí nezaostává, tak zpátky k němu. Sedadlo řidiče se v této třídě a výbavě samozřejmě nastavuje elektricky, a ačkoliv nemá výrazné boční vedení, u vozidel této kategorie se to dá považovat spíš za plus.

Pochválit musím i dílenské zpracování a vesměs i použité materiály, které působí až luxusním dojmem. Svůj výrazný podíl na této atmosféře měl kožený potah sedaček, špičková audiosouprava Infiniti a rovněž dvojité panoramatické okno.

 Automobily Kia Optima 1.7 CRDi Exclusive
Volant toho víc už prostě nepojme. Na palubní desce oceňuji ergonomicky vydařené rozmístění dostatečně velkých tlačítek a ovladačů.

Z pokrokových systémů nabízí optima dobře fungující systém varování před opuštěním jízdního pruhu s asistentem pro návrat (LKAS). Výbava je tedy bohatá, jen chybí možnost individualizace. Pro optimu ve verzi Exclusive je to šest prvků (paketů), z nichž většinu (např. metalíza, automat, panoramatické okno, paket Navi) testovací vůz obsahoval.

Řízení je přesné, ale nadbytečně lehké, a zpětná vazba tudíž nepatrná, ovšem ve vyšších rychlostech potřebně tuhne a umožňuje dobrou kontrolu nad vozem.

Stokilowattový agregát o objemu 1.7 CRDi (známý z jiných modelů korejského koncernu) má na svůj objem pozoruhodný výkon, avšak výkonová rezerva mu chybí. Připravte se také na znatelný turboefekt, který nevymizí ani ve spojení se šestistupňovým automatem (za příplatek 50 000 Kč, včetně el. parkovací brzdy a funkce Autohold). Turbodiesel si bral v testu z nádrže nad sedm litrů, přičemž mimo město jsem se s ním dostal pod 6 l/100 km a na dálnici si uměl vystačit při klidné jízdě se 6,5 l/100 km. Odhlučněn je dobře – silněji do kabiny doléhá hluk od kol.

 Automobily Kia Optima 1.7 CRDi Exclusive
Barevný displej přispívá k rychlé orientaci mezi údaji, kterých nabízí optima v nejvyšší výbavě opravdu hodně.

Kia Optima mne oslovila jak vzhledem, tak svými seriózními jízdními vlastnostmi i příjemným a současně honosným interiérem. V testované verzi s příplatkovými prvky se sice přehoupla přes hranici 800 000 korun, ovšem nabízí za to hodně komfortu.

Ceny
Základní cena 1.7 CRDi Exclusive: 709 980 Kč
Cena testované verze: 820 980 Kč

 Automobily Kia Optima 1.7 CRDi Exclusive
Automat řadí hladce, svižněji se volí rychlosti manuálně či „pádly“.


Vydáno: 03. 06. 2012

Autor: Tomáš Pudil (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Kia Optima bazar