Kia Optima 1.7 CRDi: Optimalizace

Facelift vlajkové lodi značky Kia vylepšil vzhled, bezpečnostní výbavu i podvozek, ale hlavní nedostatek Optimy zůstává nenapraven.

Nový design přídě přináší na každé straně nárazníku čtyři LED mlhovky, které se inspirují u sportovnějšího Cee’du GT. Decentní retuše se dotkly také zadních partií. Uvnitř najdeme nový ovládací panel rádia a klimatizace a nový tvar voliče automatické převodovky. Další novinkou je sportovní volant se zesíleným a zploštělým věncem, což ale v kontrastu s přesným, avšak mimořádně odtažitým a málo strmým řízením, působí podivně.

Výbava je vždy bohatá, v nejvyšší verzi až luxusní. V elektricky nastavitelném sedadle řidiče se sedí vysoko, takže optima zbytečně plýtvá prostorem ve svislém směru. To je ale vlastně jediná výtka, kterou lze směrovat k interiéru. Jinak je uspořádání kabiny, design i kvalita použitých materiálů bez výhrad.

Bezpečnostní výbava se rozšířila o příplatkové sledování mrtvého úhlu. Řízení ale příliš nepomáhá, varovná dioda v zrcátku totiž zůstává rozsvícená i poté, co už je změna pruhu zcela bezpečná. Mnohem užitečnější je přídavná funkce upozornění na přijíždějící vozidla při couvání, která při vyparkování opravdu usnadňuje orientaci.

Největším problémem je i nadále nabídka motorů: jediným turbodieselem je skromný 1.7 CRDi s výkonem 136 k. Sladění s automatem se povedlo, ale s průměrným motorem Kia díru do světa neudělá. Jízdní dynamiku omezuje úzké pásmo využitelných otáček a automat s tím mnoho nezmůže. Optima zkrátka cílí na klidnější řidiče, ve spojení s automatem je však nutné počítat s průměrnou spotřebou 7 l/100 km. Proti dvoulitrovým turbodieselům konkurence nemá co nabídnout.

Vydáno: 21. 05. 2014

Autor: Lukáš Vaverka, foto Ondřej Kroutil (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Kia Optima bazar