Kia Picanto 1.1 CRDi - Vysoká cena za nízkou spotřebu

Kia to ve třídě mini zkouší i s moderním a výkonným vznětovým tříválcem. Co čekat od miniaturního turbodieselu v miniaturním Picantu?

Kia Picanto se jako nejmenší zástupce korejské automobilky pro evropské trhy představila v roce 2003 na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem a čtyři roky po své premiéře prodělala modernizaci. S novou tváří vstoupilo toto mini před prázdninami na český trh. Vedle benzinových čtyřválců je Rio i nadále dodáváno i se zajímavým turbodieselem.

Malý pětidveřový hatchback má působit v nabídce modelů značky Kia jako druhé auto do rodiny, auto do města nebo dopravní prostředek pro studenty, ale v řadě českých domácností se tento automobil může dostat i do role hlavního a jediného soukromého motorového vozidla. Za neobvykle dlouhé čtyři roky původní design poněkud zestárl, a tak v loňském roce automobilka představila inovovanou verzi, která na český trh dorazila v první polovině letošního roku. Modernizované Picanto se redakčního testu již zúčastnilo v základním provedení Active se zážehovým motorem o objemu 1,0 l. Během léta jsme měli k dispozici také provedení se vznětovým motorem objemu 1,1 l v nejvyšším stupni výbavy s označením Comfort Plus.


 

Nová tvář

Kia Picanto je i po modernizaci stále sympaticky působícím malým pětidveřovým hatchbackem s typickými proporcemi vozů jeho velikosti. Na přední části vozu jsou nejviditelnější zásahy designérů, pracujících na faceliftu. Picanto dostalo výrazné oválné světlomety, masku chladiče a la cee´d a sportovně střižený nárazník. V bočním pohledu vyniká snaha o maximální využití celkové délky vozu ve prospěch prostoru pro posádku, což potvrzuje krátká příď a rozměrné dveře. Na zádi zaujmou nové zadní světlomety po stranách zadního výklopného víka a rozměrný zadní nárazník. Součástí výbavy testovaného vozu byl sportovní paket, obsahující nástavce prahů a zadní střešní spoiler. Kia Picanto je jedním z nejmenších automobilů, který má směrovky integrované do krytů vnějších zrcátek.

Součástí standardní výbavy s označením Comfort Plus jsou nárazníky, vnější kliky, zpětná zrcátka a ochranné lišty v barvě karoserie, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, přední mlhové světlomety, tónovaná skla a čtrnáctipalcové hliníkové disky kol s pneumatikami 175/60 R14.

Příjemná atmosféra

V interiéru se v rámci modernizace neodehrály nijak velké dramatické změny jako v případě přední části. Palubní deska si zachovala původní tvar a jen díky použití nových materiálů působí hodnotnějším dojmem než u předchozího provedení. V kapličce před řidičem jsou umístěny dva digitální displeje a klasické kruhové přístroje, jejichž ciferníky mají bílé podbarvení. Tříramenný volant obšitý kůží má příjemnou tloušťku, tvarování a průměr, ale je stavitelný pouze výškově. Na středovém panelu je tradičně umístěno autorádio s CD a MP3 přehrávačem a pod ním má své místo ovládání automatické (!) klimatizace. Přední sedadla u výbavy Comfort Plus se mohou pochlubit příjemným bočním vedením a řidičovo sedadlo je standardně výškově stavitelné. Cestující na zadních sedadlech mají vzhledem k vnějším rozměrům vozu k dispozici dostatek prostoru pro komfortní usazení dvou dospělých a budete-li skromní a nevelcí, na kratší vzdálenost se usadí třetí pasažér. Zavazadlový prostor je přístupný výklopným zadním víkem, po jehož otevření je k dispozici prostor o objemu 157 l, který se po složení zadních dělených sedadel může zvětšit až na 882 l.


 

Výkonný spořivec

Pod kapotou testovaného vozu pracoval přeplňovaný vznětový tříválec o objemu 1,1 litru, poskytující výkon 55 kW ( k) při 4000 ot./min. a točivý moment 152 Nm dostupný v rozmezí od 1900 ot./min. do 2750 ot./min. Tento malý turbodiesel spolupracoval s pětistupňovou manuální převodovkou. Podle údajů výrobce Picanto s tímto pohonným ústrojím dosahuje maximální rychlosti 163 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 15,7 s. Spotřeba paliva je podle materiálů automobilky Kia u tohoto modelu ve městě 4,9 l na 100 km, mimo město 3,8 l na 100 km a v kombinovaném provozu 4,2 l na 100 km. Během testu jsme s Picantem ujeli okolo 300 km především v městském provozu, ale vyrazili jsme i za město na okresní silnice a dálnice.

Reálná průměrná spotřeba se pohybovala okolo 4,5 l na 100 km. Při jízdě ustálenou rychlostí 100 km/h na pátý rychlostní stupeň hlásí otáčkoměr 2700 ot./min. a spotřeba se pohybuje okolo 3,9 l na 100 km, zatímco při rychlosti 130 km/h ukazuje ručička otáčkoměru na hodnotu 3500 ot./min. a spotřeba se pohybuje okolo 5,5 l na 100 km.

Dobrý dojem vedle poměrně výkonného a zároveň úsporného vznětového motoru vyvolává i komfortní nastavení odpružení, které dostatečně tlumilo přejezdy většiny nerovností. Vzhledem k velikosti vozu je jasné, že si sebou nemůže vozit takové množství odhlučňovacích materiálů jako prémiové pětimetrové limuzíny a cestující, tak musí počítat s tím, že do interiéru proniká hluk od kol a při vyšší otáčkách o sobě dává vědět i vznětový tříválec.


 

Závěr

Modernizovaná Kia Picanto s úsporným vznětovým motorem může představovat atraktivního adepta na nové rodinné přemisťovadlo v provedení Active Plus, které je nyní nabízeno za cenu 259.980,- Kč, ale testovaný vůz v nejvyšším stupni výbavy Comfort Plus s příplatkovou výbavou a konečnou cenou 359.980,- Kč je prakticky neprodejným vozem. Sice se jedná o sympaticky vypadající malý pětidveřový hatchback s bohatou výbavou a úsporným vznětovým motorem, ale svou cenou se dostává do teritoria o třídu větších vozů s velmi podobnou výbavou.

Vydáno: 11. 06. 2009

Autor: redakce@auto.cz (AUTO.CZ)

Zdroj: auto.cz

Aktuální nabídka: Kia Picanto bazar