Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 Exclusive: Já na bráchu...

Kia nasadila v lehce bratrovražedném boji s novou generací sourozeneckého modelu Hyundai Santa Fe důkladný facelift. Změny na karoserii a v kabině jsou patrné okamžitě, nová je ovšem i platforma. Bude to stačit?

Vypadá podobně, hlavní změny skrývá pod povrchem - faceliftované sorento. Karoserie s větším podílem vysokopevnostních ocelí nese novou přední i zadní nápravu původem od Hyundaie, inovacemi prošel i motor a vylepšením aerodynamika. Vše s úkolem snížit spotřebu paliva. Klíčovou charakteristikou ale je, že vůz se dále drží svého hlavního trumfu. Tedy opravdu bohatě prostorově dimenzovaného interiéru a komfortního naladění podvozku.

Prostoru pro posádku i zavazadla je v interiéru vskutku "prémiová" porce. Na předních sedadlech nebudou mít problém se pohodlně usadit ani všesměrně rozměrní, ovšem díky dimenzím výškového i podélného nastavení sedačky neutrpí ani drobné postavy. Podobné zprávy pokračují i v druhé řadě s polohovatelnými opěradly, místa je nadmíru uspokojivé množství pro nohy i hlavu. V interiéru však narazíte i na problematická místa. Jeho zpracování je bez připomínek, ale některé materiály jsou na tuto cenovou kategorii příliš vizuálně laciné. Palubní deska z tvrdého plastu mě nepobuřuje, pokud na ní není snaha ušetřit evidentní. Což je bohužel trochu tento případ. S přihlédnutím k ceně si nemohu odpustit ani komentář k divokým "dřevěným" dekoračním prvkům, na jejichž lesklém rastrovaném povrchu je vidět podpůrná struktura výlisku. Jsou to detaily, ale v konkurenčním boji jde i o ně. Pochvalu naopak zaslouží grafika a animace displeje v roli tachometru i přehlednost celků údajů na něm. Stejně tak menší centrální dotykový displej infotainmentu je vydařený a obraz parkovací kamery je krásně čistý i v noci.

 Automobily Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 Exclusive (2012)
Kvalita zpracování interiéru je bez připomínek, s použitými materiály bych vzhledem k ceně polemizoval.

Po nastartování trochu zarazí poměrně výrazný hluk motoru a vibrace na volnoběh. Dieselový chrapot se neztlumí ani po zahřátí. Na druhou stranu jednotce nechybí elán do života a umí takřka dvoutunovým autem mrsknout. Automatická převodovka řadí jemně i dostatečně rychle. Škoda jen, že při reálné rychlosti 50 km/h drží stále čtyřku, jakkoli manuálně jí lze připomenout pátý stupeň. Spotřeba není ve vztahu k velikosti auta nijak špatná, ve městě pojedete za proklamovaných 8,8 litru, mimo něj ukázal počítač 6,6 l/100 km. Dálničních tempomatových 130 km/h znamená odběr lehce přes osm a průměr se ustálil na velmi solidní hodnotě 7,4 l/100 km. Ta je stejná, jako v testu santa fe v téže konfiguraci a i zde bych uvítal větší nádrž.

Sorento ale exceluje v kategorii jízdního pohodlí. Velké táhlé nerovnosti, ostřejší zlomy? Nic z toho výrazně nekompromituje komfort posádky, snad jen opakované nerovnosti, tzv. rolety, mají tendenci nápravy rozvibrovat. Náklony v zatáčkách a požadavek na drobné korekce v dálničních rychlostech jsou drobné daně za pohodlí.

 Automobily Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 Exclusive (2012)
Řidiče potěší prostor, výborný výhled i obří schránka mezi sedadly.

Je patrně důsledkem vnitrokoncernové politiky dua Kia/Hyundai, že sorento má některé pihy na kráse, jichž je santa fe prosto. Což ovšem neznamená, že by šlo o špatné auto. Naopak, pokud si ceníte pohodlí a prostoru, klidně vybírejte očima, s kalkulačkou či dle blízkosti servisu a preference záruky.

Cena
Sorento 2.2 CRDi 4x4 Exclusive: 889 980 Kč
Testovaný vůz: 955 980 Kč

 Automobily Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 Exclusive (2012)
Efektní jsou zadní lampy s "LED neonem" a výraznou grafikou.



Vydáno: 11. 12. 2012

Autor: Vojtěch Med (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Kia Sorento bazar