Mazda 3 Sedan 2.0 Skyactiv-G Attraction

Klasická tříprostorová karoserie, klasický atmosférický motor... I přes základní ingredience nesplňuje nová Mazda 3 zažité představy o malých sedanech.

Ty totiž obecně neplatí za vzory řidičských vozů: ostatně podívejte se na současnou nabídku na českém trhu: Renault Fluence, Toyota Corolla, Chevrolet Cruze nebo snad Hyundai Elantra? Garantujeme vám, že za volant ani jednoho z těchto aut se (i přes jejich další kvality) nebudete vyloženě těšit. U „trojky“ je to jiné.

Dotyková obrazovka je již ve druhé výbavě Challenge, navigace vždy za 12 500 Kč.


Stejnou bílou vránou byla i předchozí generace, vycházející ještě z focusu. V pořadí třetí Mazda 3 vás opět nenadchne papírovým objemem zavazadlového prostoru (0,419 m3) nebo opulentním prostorovým hýřením na zadních sedadlech. Dospělí se tam sice usadí pohodlně, ale pocit jako v limuzíně rozhodně mít nebudou. A nebude ho mít ani řidič. Žádné houpání nebo problematické skládání do oblouků se nekoná. Mazda však není přehnaně tvrdá, na 16“ kolech si v obloucích mírně a čitelně zaklekne, zadní náprava se poslušně stočí do zvoleného směru a neuskakuje ani na pořádně rozbité okresce. Dokonalý obrázek malého sportovního sedanu dokresluje i přesné a relativně citlivé řízení s příjemně nastaveným odporem posilovače.

Papírovými parametry neohromí ani kultivovaný a tichoučký atmosférický dvoulitr. „Trojka“ ovšem rozhodně není odkladištěm napůl vyřazené techniky. Vždyť čtyřválec je členem vychvalované supermoderní rodiny Skyactiv. I na dálnici se dá jezdit se spotřebou okolo sedmi litrů a nebrzdit přitom provoz, celkový týdenní průměr činil 7,4 l/100 km. Motor navíc poslušně reaguje na každý povel plynového pedálu a i přes absenci turbodmychadla není úplně jalový v nízkých otáčkách, chybí mu však výbušnost motorů TSI i japonsky výrazná gradace výkonu u omezovače.

Nepraktický detail. Závěsy víka zavazadelníku nejsou kryté a zasahují do prostoru pro náklad.


Jedničku s hvězdičkou si zaslouží převodovka, kterou budete i přes vhodné odstupňování u atmosférického agregátu potřebovat trochu častěji. Řadicí páka se pohybuje v přesných a krátkých drahách, navíc mnohem hladčeji než u předchozí Mazdy 3.

Nakonec tu máme ještě jednu dobrou zprávu, i třetí generace „trojky“ má totiž příjemně nastavený ceník a atraktivní sedan stojí opět stejně jako hatchback. V testované výbavě Attraction s 88kW dvoulitrem za 464 900 Kč najdete i výborné bixenony. Tomu říkáme nabídka!

Sedan seženete za stejné peníze jako hatchback.

Vydáno: 09. 03. 2014

Autor: Martin Přibyl, foto Václav Novák (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Mazda 3 bazar