Mazda 6 2.0 Skyactiv-G

Mazda 6 je větší, a přesto lehčí a její verze sedan je delší než kombi. A to nejsou jediné její zvláštnosti. I přes tyto paradoxy však šestka zůstala věrna tomu charakteru, za který ji máme rádi již od její první generace.

Mazda se již tradičně snaží vykračovat vlastní cestou, a aby se jí (jako párkrát v minulosti) nestalo, že se jedná o slepou uličku, jde v posledních zhruba deseti letech vlastně po takové pěšince stále nadohled hlavnímu proudu. I nová Mazda 6 má tedy ve střední třídě směr stejný jako její konkurenti, přesto však přináší zajímavá konstrukční řešení.

Návrh nové generace byl tedy poplatný dnešní době - nové auto citelně narostlo do všech směrů, zejména na délku to však konstruktéři možná trochu přehnali, a to hlavně u verze sedan, která měří 4865 mm a je o 65 mm delší než kombi. Ano, čtete správně, kombi je skutečně kratší než sedan. Velmi blízko k rozměrům nové mazdy má tedy např. Ford Mondeo. Dále novinka musela dostat přehršel moderních elektronických asistentů, a to už se dávno nebavíme jen o aktivních bixenonech či hlídání opuštění jízdního pruhu. V Mazdě 6 můžete mít i adaptivní tempomat, monitorování mrtvého úhlu či prevenci čelních nárazů při nízkých rychlostech. Co dále dnes auto střední třídy musí mít?

 Automobily Mazda 6 2.0 Skyactiv-G
Ani materiály, ani zpracování nové mazdě ostudu nedělají.

Určitě zajímavý design, prostorný interiér, kvalitní materiály, vysoký cestovní komfort, silné turbodiesely a v neposlední řadě akceptovatelnou cenu. Ani v těchto ohledech Mazda 6 nezklame, a aby vám rozhodování o vašem novém autě střední třídy trochu ztížila, přichází s jakousi nadstandardní nadstavbou. Nová šestka má totiž po vzoru SUV CX-5 kompletní soubor technologií Skyactiv. Ten zahrnuje víceméně všechny důležité konstrukční skupiny vozu a jeho cílem je ve stručnosti snížení zatížení životního prostředí při současném zachování řidičských zážitků. Že to dnes říká každý? To ano, ale ne každý tomu objektivně věnoval tolik času a úsilí jako Mazda.

Prvních 150 kilometrů absolvuji s dvoulitrovým benzinovým motorem o výkonu 165 koní, který je kombinován s manuální šestistupňovou převodovkou. Nepřeplňovaný dvoulitr působí v dnešní době downsizingu trochu archaicky, ale jen na první pohled. Je to totiž motor, který má dnes téměř nevídaný charakter, příjemný zvuk, zátah ve vyšších otáčkách a při tom všem jsem si vystačil se spotřebou kolem 7,8 l/100 km. Jakkoliv asi bude většina kupců volit turbodiesel, je tento dvoulitr více než vhodnou motorizací, která určitě stojí za vyzkoušení.

 Automobily Mazda 6 2.0 Skyactiv-G
Kombík nabídne prostor pro zavazadla 522 litrů a potěší také svým dobře využitelným tvarem.

Mazda 6 se nárůstem rozměrů trochu zklidnila a nabízí vyšší cestovní komfort, než tomu bylo doposud, stejně tak však kvůli rozměrům trochu ztratila na mrštnosti. Přesto je vozem, který se příjemně řídí, má korektní reakce na požadavky řidiče a neodmlouvá, když přitlačíte na pilu. Dalších 250 km jsem strávil ve společnosti silného turbodieselu (175 k) spřaženého s šestistupňovým automatem. Opět se jedná o zdařilou kombinaci, automat si s 420 Nm točivého momentu se přehledem poradí, řadí rychle a bez škubání, při sportovní jízdě mu lze diktovat i pádly pod volantem. Kromě toho je čtyřválec slušně odhlučněn a neobtěžuje ani vibracemi. Jedinou pihou na kráse ale byla jeho spotřeba, která se i při vyloženě klidné jízdě pohybovala kolem 7,5 l/100 km a níže se jí prostě jít nechtělo. V tomto ohledu však budeme moudřejší až při klasickém testu, kdy auto důkladně proklepneme v realitě českého silničního provozu.

 Automobily Mazda 6 2.0 Skyactiv-G
Jízdní projev zůstal věrný tradici. Mazda 6 cílí hlavně na sportovnější řidiče, byť už není tak agilní jako dříve. Přidala však na komfortu.


Vydáno: 05. 03. 2013

Autor: Jan Blažek (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Mazda 6 bazar