Mazda 6 Skyactiv-G 2.5 Revolution: Kondenzační kotel

Nová Mazda 6 pořádně zatápí především asijské konkurenci. Jak se jezdí s top verzí s motorem 2,5 l?

V případě japonské novinky se vše točí okolo kondenzátoru, který se dobíjí při brzdění a poté slouží jako zásobárna energie pro příslušenství motoru a palubní systémy. Stranou pozornosti je díky mainstreamovým dvoulitrovým motorům vrcholná verze 2.5 Revolution, nabízená výhradně se samočinnou převodovkou. Toto spojení by mohlo možná odradit. Motor je tichý, kultivovaný a výborně sladěný s hladce řadícím "automatem", ale i neznatelně zasahujícím stop-startem. Slabším místem je jen spotřeba, která do značné míry závisí na jízdním stylu a charakteru provozu. Na volné silnici lze dosáhnout 6,9 l/100 km, ve městě se ale budete spíše blížit desetilitrové hranici.

"Šestka" je výborně ovladatelným vozem. Některé detaily její palubní desky nezapřou inspiraci ve vozech BMW a totéž je cítit i ze sportovního, skvěle vyváženého řízení a agilních jízdních vlastností. Brzdy se dobře dávkují a podvozek je na jedné straně i v zatáčkách velmi jistý a na druhé zajišťuje při existenci 19" kol vysoký cestovní komfort.

 Automobily Mazda 6 Skyactiv-G 2.5 Revolution
Mazda 6 je na své rozměry poměrně agilním vozem.

Rozměrný sedan není uvnitř tak prostorný, jak by se mohlo zdát na první pohled. Mohou za to především hodně skloněné přední a zadní sloupky. Výbava je ale bohatá a cena solidní.

Cena
Mazda 6 Skyactiv-G 2.5 Revolution: 804 900 Kč
Testovaný vůz: 829 900 Kč

 Automobily Mazda 6 Skyactiv-G 2.5 Revolution


Vydáno: 21. 06. 2013

Autor: Vladimír Löbl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz