Mazda CX-5 2.2 SkyActive-D AWD Attractive

Má odpor k vyšším jízdním odporům i vysoké spotřebě. A jako jedna z mála vznětová verze Mazdy CX-5 naopak holduje normě Euro 6.

Zasvěcení úsporám a ekologii je patrné zejména u slabší 110kW vznětové verze biturbomotoru 2.2 Skyactiv-D v provedení s pohonem všech kol. Mazda CX-5 při jízdě působí lehce a díky dobré zpětné vazbě řízení je radost ji řídit. Na 17" kolech, která se ve velkých podbězích téměř ztrácejí, se CX-5 chová suverénně, byť i zásluhou velkorysé světlosti 210 mm za trochu větších náklonů v zatáčkách. Konstrukce působí dostatečně robustně. I při rychlé jízdě po dálnici uvnitř panuje příjemný klid. O to více při dálničních přesunech nepříjemně překvapí takové věci, jako je vibrace horní části kapoty a zpětných zrcátek.

Japonské SUV působí lehce i po designové stránce, a to přesto, že je o 13 cm delší než největší konkurent VW Tiguan. Nápaditý design doplňuje prostorný a vzdušný interiér s dobrou variabilitou. Praktickým detailem je uchycení roletky velkého zavazadelníku na zadním víku, které se ale pohříchu vyklápí poměrně nízko.

 Automobily Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AWD Attractive
Strohý ale funkční a prostorný interiér jakoby byl inspirován vozy BMW.

Interiér dvakrát útulný není. Palubní deska působí poměrně stroze a tento dojem doplňuje i celkové tmavé ladění kabiny. Z provedení středového panelu i palubní desky je znát, že vývojáři strávili více času v BMW X1 a X3 než v tiguanu a spol.

Motor s na diesel nezvykle nízkým kompresním poměrem 14,0:1 jde příjemně odspodu a ochotně se i vytáčí. Chová se přitom kultivovaně. Systém stop-start vypíná motor velmi rychle, ještě před zastavením vozu a k opětovnému nastartování využívá energii ze spalování. Startování, zejména pokud není vznětový motor zcela zahřátý na provozní teplotu, však trvá oproti zážehovým verzím přece jen trochu déle.

 Automobily Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AWD Attractive
Turbodiesel si fešácký kryt za nízkou spotřebu, kultivovaný chod a pružnost v širokém rozsahu otáček zaslouží.

Slabší verze dieselu v "manuálu" po dynamické stránce bohatě postačuje, navíc ji oproti 129kW provedení můžete pořídit v nižších výbavách než jen ve vrcholné Revolution. Nízká hmotnost 1605 kg přispívá k úspornosti. S lehkou nohou lze jezdit za o něco více než šest litrů, ve městě a při rychlé jízdě po dálnici si vystačíte s 6,8 až 7,5 l/100 km. To je o litr až dva méně než v případě zážehové verze a na poměry této kategorie i s ohledem na zdvihový objem 2,2 l výborná hodnota. K dispozici navíc máte i o 75 kg vyšší užitečnou hmotnost. Dieselový příplatek ve výši 50 000 Kč se spolehlivě vrátí. Mazda CX-5 má oproti evropské konkurenci bohatší výbavu. Lze si ji však objednat jen v pevně daných výbavových verzích.

Cena
CX-5 2.2 SkyActive-D AWD Attractive: 745 900 Kč
Testovaný vůz: 792 900 Kč

 Automobily Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AWD Attractive


Vydáno: 24. 10. 2012

Autor: Vladimír Löbl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Mazda CX-5 bazar