Mazda MX-5 Roadster Coupé 2.0i: Mrštná myš

S Mazdou MX-5 se nikdy nenudíte, točivý motor, nízká hmotnost a jízdní vlastnosti motokáry lákají ke svezení.

Výrobní cyklus současné Mazdy MX-5 se už pomalu chýlí ke konci, řidičsky atraktivní je ale stále stejně. Pohon zadních kol a dvoulitrový atmosférický motor spřažený s nakrátko odstupňovanou převodovkou jsou věci, co se neomrzí. To nejlepší ze sebe agregát vydává v pásmu 3500 až 7000/min. Běžná spotřeba se pohybuje v rozmezí od 8 do 10 l/100 km.

Obratnost a mrštnost činí jízdu s mazdou zcela unikátní, snadnost, s jakou mění směr, bere dech. S vypnutým ESP je ale velmi snadné vůz poslat do přetáčivého smyku. Strmé a přesné řízení ale kontrování velmi usnadňuje a činí ho zábavným. Přesností řazení a krátkými drahami je mazda vyhlášená a MX-5 to jen potvrzuje. Emoce a nadšení z jízdy ale vyprchají poté, co se silnice narovná a vy musíte překonávat delší vzdálenosti. Interiér je pojat vskutku minimalisticky a osoby nad 190 cm si pohodlnou pozici nenajdou.

 Automobily Mazda MX-5 Roadster Coupé 2.0i
Malý interiér nenadchne ani kvalitou plastů, přednosti MX-5 jsou ale jinde.

Mazda MX-5 nemá na českém trhu přímou konkurenci, mini je příliš malé, BMW 120i Cabrio je pak podobně jako Audi TT 1.8 TSI dražší o přibližně sto tisíc korun. Mercedes-Benz SLK a BMW Z4 jsou cenově ještě podstatně výš. Pod 800 000 Kč tak podobně hravý roadster nenajdete.

Cena
MX-5 Roadster Coupé 2.0i: 770 900 Kč
Testovaný vůz: 785 000 Kč

 Automobily Mazda MX-5 Roadster Coupé 2.0i


Vydáno: 13. 12. 2012

Autor: Martin Jeník (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Mazda MX-5 bazar