Mercedes-Benz A 180 CDI Style: Praxe

Konečně jsem na domácích silnicích vyzkoušel nový Mercedes třídy A s normálními koly a běžným naftovým motorem.

Design áčka mi připadá velmi dynamický a povedený. Už teď je jasné, že sexy křivky nemají nic společného se staršími Mercedesy A a potažmo B. Nová třída A se posunula do nižší střední třídy a konkuruje Audi A3 nebo BMW 1.

Interiér přináší ten správný pocit prémiového vozu, který byste očekávali. Líbí se mi nejen masivní, kvalitní palubní deska, ale hlavně kruhové výdechy topení, které do konceptu s dominujícím přístrojovým štítem skvěle zapadají. Zmiňované budíky potěší jednoduchou čitelností a konzervativní, ale příjemnou grafikou.

 Automobily Mercedes-Benz A 180 CDI Style
Interiér je příjemný, ergonomicky doladěný. Řazení je nepřesné a má dlouhé dráhy.

Jediným rušivým elementem palubní desky je centrální displej. Ten je sice na rozdíl třeba od Audi součástí standardní výbavy, avšak na rozdíl od zmiňované konkurence je pevný a neumí se elegantně "skrýt" do palubní desky. Tento prvek značně narušuje design, ale to je pouze otázka vkusu.

Sedadla testovaného vozu ze syntetické kůže jsou za příplatek (7318 Kč) a vynikají zejména nízkým uložením a příjemným posazem. Celkově je hodnotím průměrně. Zadní sedadla nabízejí dostatek prostoru, kufr je v tomto případě podprůměrný.

 Automobily Mercedes-Benz A 180 CDI Style
Koženková sedadla jsou pohodlná. Sklápění opěradla kolečkem je zastaralá a pomalá záležitost.

Mě ale mnohem víc zajímá jízda - pod kapotou nám totiž klape základní naftový motor, označený jako 180 CDI. V praxi to neznamená ani objem 1,8 litru a ani fakt, že by motor vyráběl samotný Mercedes - jde totiž o jednotku 1,5 litru dCi původem z renaultu. A to mi přijde trochu smutné, nejen z principu, ale i cenově. To už bych si raději koupil benzinovou verzi (silnější, rychlejší) a ušetřil 50 000 Kč. Politiku Mercedesu v tomto ohledu nechápu, ale nechme to stranou.

Důležitější je soužití Francouze a Němce. A to není úplně ideální, zejména po nastartování motor výrazně vibruje a klepe. Jakmile se ohřeje, je příjemnější. Dynamika je průměrná a projev nevýrazný, avšak spotřeba potěšitelná - při svém zimním tempu jsem jezdil za 6,4 l/100 km, což považuji za skvělou hodnotu.

 Automobily Mercedes-Benz A 180 CDI Style
Svůj účel splní, ale opravdu chcete mít v mercedesu motor z renaultu? Raději bych ušetřil a koupil si benzinovou verzi.

Podvozek je čitelný, jenže i na běžných 16palcových kolech mu chybí komfort. Je zbytečně tvrdý a rázy jsou cítit do interiéru. Jinak je vůz čitelně nedotáčivý a chová se předvídatelně. Řízení je hodně přeposilované a bez zpětné vazby, ale tu zde asi nikdo nečeká.

Cena
A 180 CDI Style: 654 470 Kč
Testovaný vůz: 838 945 Kč

 Automobily Mercedes-Benz A 180 CDI Style
Chování je čitelné, vůz se příjemně řídí i na sněhu a ledu. Nejvíc mi vadil nedostatečný komfort podvozku.


Vydáno: 03. 04. 2013

Autor: František Vahala (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Mercedes-Benz Třídy A bazar