Mercedes-Benz A 45 AMG: Amazing downsizing

Konstruktéři AMG ze čtyřválce vykřesali 265 kW a nové vrcholné „áčko“ tak opatřili nejvýkonnějším dvoulitrem na trhu, úpravy se pochopitelně nedotkly jen motoru…

Nové A 45 AMG jsme si velmi pochvalovali už při mezinárodní prezentaci, kdy jsme jeho kvality zkoušeli na kvalitních německých silnicích. Jediné obavy jsme měli o to, aby „áčko“ na rozbitých českých okreskách o svůj um nepřišlo. Zkušenost po klasickém týdenním testu původní poměrně skeptická očekávání nepotvrdila.

Alcantarový volant sportovní sedadla a řada doplňků jasně prozradí, že sedíte v AMG.


Ani přes tvrdé naladění podvozku totiž „áčku“ nečiní problém kopírovat rozbitý povrch, do řízení se nepřenášejí rázy a zadní náprava nemá tendenci odskakovat ani na „roletě“. Když k tomu přidáte propracovaný pohon všech kol, který díky vektorování dokáže efektivně rozdělovat točivý moment mezi kola téže nápravy tak, aby to vozu pomáhalo stáčet se do zatáčky, máte před sebou po stránce jízdních vlastností perfektně vyvážený vůz.

Mohutně přeplňovaný dvoulitr už od nastartování dává tušit velký potenciál. Jeho chuť a zvukový projev (při ustálené jízdě ale neruší) pak s otáčkami jen rostou, sportovní atmosféru dotváří i „praskání“ ve výfuku při ubrání plynu. Radost by vám zkazilo snad jedině to, kdybyste do „áčka“ přesedli z F-Typu, který to umí ještě lépe. O síle motoru však netřeba pochybovat, jen je potřeba počítat s prodlevou do 2500/min, potom se ale turbomotor nadechne a mohutně táhne i přes 6000/min. Zrychlení na stovku za 4,6 s je dostatečně výmluvné, žádný rychlejší vůz v nižší střední třídě není. Spotřeba paliva odpovídá výkonu, běžný průměr je mezi 10 a 11 l/100 km, při dynamické jízdě přes 15 l/100 km, na dálnici se při 130 km/h (2200/min) vejdete pod 9 l/100 km.

Štítek s podpisem prozradí, který z mechaniků AMG vám nejvýkonnější dvoulitr na trhu ručně sestavil.


Stinnou stránkou sportovních výkonů je komfort, kterého vám A 45 AMG na rozbitých cestách příliš nenabídne. Zejména s příčnými spárami si tvrdý podvozek s nízkoprofilovými koly poradit příliš nedokáže a dává to občas najevo nepříjemnými rázy. Situace ale už není o mnoho horší než u běžného „áčka“ na velkých kolech. Univerzálnímu použití vozu příliš nenahrává ani malý interiér, svezení na zadních sedadlech rozhodně není za odměnu.

Mercedes A 45 AMG (1 228 484 Kč) je sportovní náčiní, které si beze zbytku vychutnáte zejména na kvalitních silnicích. Jedinou konkurencí je BMW M135i xDrive s třílitrovým šestiválcem, které stojí podobné peníze (1 210 000 Kč), i to ale „áčko“ výkonem překonává.

Se spoilerem a nástavci prahů (186 916 Kč) vypadá „áčko“ velmi nápadně.

Vydáno: 02. 11. 2013

Autor: Martin Jeník, foto Ondřej Kroutil (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Mercedes-Benz Třídy A bazar