Mercedes-Benz B 180 CDI Blue Efficiency

Nebudeme příliš pochlebovat, když řekneme, že nová třída B jezdí, jako když se maže chleba? Ale co když dojde na jeho lámání, nezjistí se, že si ukousla příliš velké sousto?

Za volantem základní dieselové verze nové třídy B se při poslechu písničky o řidiči, který tvrdý chleba má, jen lehce pousmějete. Tak příjemně lehké a přitom přesné řízení u nějakého kompaktního hatchbacku ani MPV hned tak nenajdete. A i řazení jde jako po másle. To jen tak na okraj. Ale nenechme se opít rohlíkem, co nabízí dále?

Design třídy B v novém stylu Mercedesu je poměrně nevýrazný. Vnější tvary do značné míry nadiktovaly požadavky na co nejnižší odpor vzduchu a také bezpečnostní předpisy. V obou stuttgartská novinka exceluje. Hodnota aerodynamického odporu má na tento typ vozidla rekordní hodnotu 0,27 a v crash-testech Euro NCAP vůz prokázal výtečnou 97% ochranu dospělých, na obecné poměry disponuje i slušnou 56% ochranou chodců.

 Automobily Mercedes-Benz B 180 CDI Blue Efficiency
Palubní deska působí stylověji a výrazně hodnotněji než dřív. Řazení i řízení je lehké a přesné. Ovladače ventilace jsou umístěny nízko.

Oproti minulosti je „béčko“ nižší a má kratší rozvor. Ten byl v případě předchůdce přece jen velmi dlouhý a zhoršoval manévrovací schopnosti. Variability klasických MPV v základním provedení nová třída B nedosahuje. Aby se jí přiblížila, je třeba při objednávání zaškrtnout příslušné kolonky v ceníku. Polohovatelná opěradla zadních sedadel dostanete v sadě komfortního nastavení sedadel za 3920 Kč. Systém Easy Vario Plus obsahující o 140 mm podélně nastavitelná sedadla vzadu (zavazadelník se pak zvětší z 0,486 na 0,666 m3, tedy nepatrně méně, než má obří Mercedes E Kombi), sklopné opěradlo sedadla spolujezdce, otvor za středovou loketní opěrkou a některé další věci již ale přijde na 16 408 Kč.

Nová třída B přiváží zejména více bezpečnosti, komfortu a uživatelské přívětivosti. Řidič i spolujezdec sedí mnohem přirozeněji, posaz připomíná třídu GLK či ML. Za volantem se již tak neleží. Pochvalu zaslouží velmi pohodlná přední sedadla, zatímco ta zadní s krátkými sedáky již tak dobrá nejsou.

 Automobily Mercedes-Benz B 180 CDI Blue Efficiency
Přední sedadla jsou dobře tvarovaná, zadní však mají krátké sedáky a jejich opěradla lze polohovat až za příplatek.

Palubní deska je mnohem stylovější a kvalita plastů i celkového dílenského zpracování vykázala značný posun vpřed a základní audio má výborný zvuk. Slabším místem jsou poměrně nízko umístěné ovladače ventilace a kotouč inforozhraní na středovém tunelu, kterého se tu a tam nechtěně dotknete loktem při manipulaci s řadicí pákou.

Módně samostatně umístěný displej rádia, navigace a dalších funkcí ve stylu iPadu je dobře vyřešen ohledně odlesků, je ale otázkou, zda v našich zeměpisných šířkách nebude lákat nenechavce, netušící, že se nejedná o přídavné zařízení, ale že je uchycen napevno. Stejně jako u nového „emelka“ má i třída B již elektrickou parkovací brzdu, která se však při rozjetí sama neodjišťuje. Stejně jako u předchůdce, ani u nového „béčka“ nepotěší ani nepříliš dobrý výhled vzad, zadní sloupky jsou totiž nadále hodně široké. Čidla ale pracují velmi přesně a za 8422 Kč lze mít parkovací kameru.

 Automobily Mercedes-Benz B 180 CDI Blue Efficiency
Nevýrazný design ozvláštňují „fajfky“ na bocích. Kliky dveří potěší svou robustností.

I pokud budete jezdit jako pekaři při ranním rozvozu pečiva, tak vám bude potenciál motoru 180 CDI bohatě postačovat. Bezpochyby se jedná o černého koně nabídky. Za výkonnější 100kW verzi téhož motoru vydáte o nijak nízkých 67 200 Kč více a na druhé straně za základní benzin s podobnou dynamikou, ale vyšší spotřebou ušetříte jen 28 800 Kč. Testovaný agregát poskytuje plynulý zátah odspodu a je výborně odtlumený. Potěší i rozumnou průměrnou šestilitrovou spotřebou. Mimo město ji lze při troše snahy stáhnout i lehce pod pět.

Nová třída B má jisté jízdní vlastnosti a celá je prodchnutá typicky mercedesovskou uživatelskou přívětivostí. Nízký odpor vzduchu při běžné jízdě zajišťuje dobrý akustický komfort, ve vyšších rychlostech je ale již znát hluk od krytů vnějších zpětných zrcátek. Cestovní komfort je výtečný a spolehlivé brzdy „béčko“ zastaví z rychlosti 100 km/h na 35 metrech. Všechny modely mají standardně systém varování před kolizí.

 Automobily Mercedes-Benz B 180 CDI Blue Efficiency
Zavazadelník základními 0,486 m3 potěší, stejně jako možností upravit podlážku do úrovně sklopených zadních sedadel. Za posuvná včetně dalších funkcí se připlácí 16 408 Kč.

Automobilový byznys, to je chleba o dvou kůrkách. Mercedes ale servíruje za 586 800 Kč tlustěji namazaný krajíc, obložený kromě výhodnější ceny než dřív i šestiletým servisem zdarma, výhodným pojištěním, ale i výhodným měsíčním leasingem. Vyláme si na něm konkurence zuby? Audi ani BMW adekvátního soupeře nemají, Ford nabízí C-Max 1.6 TDCI/85 kW za 531 250 Kč a Renault výběhovou verzi scénicu za 464 900 Kč. Ani jeden z nich ale kvalit mercedesu nedosahuje.

Cena
Základní cena B 180 CDI: 586 800 Kč
Cena testovaného vozidla: 781 513 Kč

 Automobily Mercedes-Benz B 180 CDI Blue Efficiency
Základní diesel 18O CDI jde plynule odspoda a spokojí se se 6 litry nafty na 100 km. Systém stop-start je v zimě lépe vypnout.


Vydáno: 10. 04. 2012

Autor: Vladimír Löbl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Mercedes-Benz Třídy B bazar