Mercedes-Benz C 220 CDI 4Matic: Solidní jistota

Současná, kvalitou vyhlášená třída C je sázkou na jistotu. Pro verzi s pohonem všech kol to platí dvojnásob.

Že u nás patří k žádaným kombinacím turbodiesel a čtyřkolka, tomu se zahraniční manažeři automobilek už přestali divit. S podivem zato bylo, že u třídy C přišla tato varianta až ke sklonku kariéry. Přesto jsme ji rádi vyzkoušeli.

I kdybychom v nějaké soutěži, třeba ve vile plné podivínů, přišli k pěti milionům korun, stejně bychom si „céčko“ vybrali ve verzi 220 CDI: není tak hrubá jako 250, ani tak těžká jako V6 350. A když se i ona dočkala dvou turb i rychlejšího „semikvaltu“, stala se z ní dokonce štika i na kopcoviaté D1. Zrychlení běžné i to kolem dálničního maxima je obdivuhodné, jediné, co nám scházelo, byly páčky na volantu, ty lze získat jen se sadou AMG. Převodovka také pomáhá krotit spotřebu: jezdit za sedm litrů dokážete i bez řeholního odříkání.

Jemnozrnný displej vypadá skvěle, palubní deska ale zestárla.


Kromě pohonu je silnou stránkou i podvozek, se 17“ koly tvrdší, ale rozhodně ne nepohodlný, čitelný a s vynikajícími brzdami. Čas zato dostihl „céčko“ v provedení přístrojové desky nebo předních sedadel s kratšími opěradly, papírově také patří mezi nejmenší auta střední třídy. Jak jsme se ale před pěti lety přesvědčili při ročním testu – střídmé rozměry vyváží kvalita zpracování a nejen u nás se potvrdilo, že současná generace (W 204) je jedním z nejkvalitněji provedených aut vůbec.

Takže jestli se vám nechce čekat na nové kombi, které přijde na trh v září příštího roku, i to stávající můžeme doporučit, obzvláště 220 CDI. A trváte-li na tom, tedy i 4Matic!

Jako v pokojíčku, i když menším: luxusní zavazadelník má 485 l.

Vydáno: 28. 01. 2014

Autor: Michael Kudela, foto Václav Novák (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Mercedes-Benz Třídy C bazar