Mercedes-Benz C220 BlueTec: Král přijíždí

Nová generace Mercedesu třídy C se suverénním způsobem dere na piedestal mezi prémiovými sedany nižší střední třídy. Nabízí širokou škálu motorů, masivní arzenál bezpečnostní výbavy a především nevšední charizma klasika svého oboru.

Když se v roce 1982 objevila na trhu řada 190 (W201), velmi rychle se pro malého sourozence větších sedanů vžilo označení babybenz. Dnes, po 8,5 milionu vyrobených kusů mercedesů z tohoto segmentu, už céčko dávno žádné „baby“ není, naopak tvoří poslední výspu nabídky důstojných sedanů s klasickou koncepcí pohonu před nastupující generací předokolních soukmenovců.

Kvalitní materiály prostupují celý interiér. Nejen ovladače oken nyní snesou to nejprémiovější měřítko.


Nová C–Klasse obligátně povyrostla, a to do takové míry, že zájemci o prostor na zadních sedadlech by se vůbec nemuseli zajímat o větší éčko. Naštěstí pro výrobce zde ale zůstává rozhodující psychologický moment spočívající ve skutečnosti, že jakmile jednou jezdíte třídou E, nepřesednete přece do levnějšího céčka. Řečí čísel má nyní třída C rozvor prodloužený o 80 mm, je o 95 mm delší a 40 mm širší – výrazně větší je jen Infiniti Q50. Novinka musí být samozřejmě také lehčí, takže C–Klasse zhubla až o 100 kg.

Zevnějšek nového sedanu je silně inspirován královskou třídou S. Ústřední výraz karoserie je k mání ve dvou designových liniích. Zatímco základní výbava, Avantgarde a AMG Line mají trendy masku s velkou hvězdou, Exclusive si zachovává hustší žebrování a hvězdu tradičně na kapotě. Interiér potěší vzdušnějším prostorem zejména na zadních sedadlech, přístrojová deska jde v duchu všech nových mercedesů. K mání bude postupně šestice zážehových a pětice vznětových motorů včetně hybridů, na českém trhu budou však zpočátku k dostání pouze tři verze – C 180, C 200 a C 220 BlueTec.   

Na zadních sedadlech je výrazně více místa než dříve, takže jsem se zde se svými 188 cm v pohodě uvelebil.


Jako vůbec první v segmentu nabízí nové céčko vzduchové odpružení přinášející zcela novou kvalitu jízdního zážitku. My jsme krátce vyzkoušeli provedení C 220 BlueTec s příjemným šestistupňovým manuálem. Vznětový čtyřválec potěšil bezkonkurenčním odhlučněním i solidní dynamikou. Navzdory nárůstu rozměrů je jízda s novinkou blízká spíše mnohem menšímu autu, ocenil jsem i tradičně skvělé vyvážení při ostřejší jízdě.   

Třída C svým komplexním přístupem k inovacím válcuje zažité pořádky a bez kompromisu ji pasuji na nového krále segmentu.

Dvě tváře, které jsou pro céčko k mání, dělají ze sedanu od pohledu dvě zcela odlišná auta. Osobně mi více sedí klasické ztvárnění s hvězdou na kapotě (vpravo).

Vydáno: 26. 04. 2014

Autor: Michal Borský, foto autor, archiv (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Mercedes-Benz Třídy C bazar