Mercedes-Benz E 220 CDI Kombi Avantgarde: Gril patří na terasu!

Absence klasického "grilu" ve spojení s internetem na palubě a řadou dalších vychytávek jako by signalizovala, že léty prověřený model pro staromilce cílí na mladší klientelu.

Éčko bez tradiční masky a "zaměřovače" na kapotě, to je jako Praha bez Hradčan, namítnou možná někteří. Ale žádné obavy, takto vypadá jen verze Avantgarde, provedení Elegance si je ponechalo. Dříve usedlý model tak srovnal krok s konkurencí.

 Automobily Mercedes-Benz E 220 CDI Kombi Avantgarde
Diodová světla jsou standardně denní, potkávací a směrová. Výborná dálková přijdou na 44 213 Kč.

Denní, potkávací světla a směrovky jsou standardně LED. Dálková jsou za příplatek, a v praxi svítí výtečně. Vynaložených 44 213 Kč je smysluplnou investicí.

Mnohých faceliftů si ani nevšimnete. To ale není případ inovované třídy E. Však také přišel v přepočtu na 25 miliard korun! Hodně se investovalo zejména do elektroniky. Hlídání pruhů, mrtvého úhlu, asistent dopravního značení, to vše funguje spolehlivě. Efektní standardní 18" kola s pneumatikami Bridgestone Potenza rozměru 245/40 R 18 vpředu a 265/35 R 18 vzadu, vrtané přední kotouče a mohutné koncovky výfuku - že by verze E 63 AMG? Kdepak, pod kapotou klape "starý známý" čtyřválcový turbodiesel 220 CDI. Avantgarde se sadou Sport AMG klame tělem.

 Automobily Mercedes-Benz E 220 CDI Kombi Avantgarde
Vsazení trojcípé hvězdy do masky chladiče není pravidlem. Vyšší výbavy si stále zachovaly znáček čnějící nad kapotu.

Nejsilnější stránkou třídy E byl vždy cestovní komfort. Ten je však v případě testovaného provedení největší slabinou. Spojení sportovního, o 15 mm sníženého podvozku verze Avantgarde (58 545 Kč) s nízkoprofilovými pneumatikami způsobuje, že je podvozek nejen na poměry této značky hodně tvrdý a o rázy zejména na příčných nerovnostech není nouze. A situaci nezlepšuje ani u kombi standardně dodávané vzduchové odpružení kvůli udržování stálé světlé výšky. Jízdu navíc provází i zřetelný valivý hluk od pneumatik. Toto vše trochu přebíjí fakt, že se "éčko" chová agilně jako nikdy dříve. Potěší i nové dobře vyvážené a dostatečně přímé elektrohydraulické řízení, díky němuž má řidič dobrou odezvu od kol. I brzdy fungují skvěle. V tomto směru modernizovaný model určitě zaujme i mladší zákazníky.

Kabina je prostorná a kvalitně zpracovaná. Plasty a zpracování jsou špičkové, provedení palubní desky je ale nadále "klasické" a parkovací brzda nožní, nikoliv elektronická. Audi A6 i BMW řady 5 jsou v tomto směru již dál.

 Automobily Mercedes-Benz E 220 CDI Kombi Avantgarde
Sedadla jsou pohodlná i obstojně drží tělo v zatáčkách.

Displej uprostřed rychloměru potěší stejně jako displej navigace kvalitním rozlišením. Pokud si připlatíte multimediální systém Comand Online za nijak nízkých 80 804 Kč, můžete mít i přístup na internet. Obrazovka ale není nijak rozměrná, zaostává zejména za příplatkovou 12,3" u Lexusu GS.

V čem je "éčko" nadále nedostižné, je objem zavazadelníku 0,695 m3 v základu a 1,950 m3 po sklopení zadních sedadel. Jejich odjišťovací páčky jsou nejen na kraji boků zavazadelníku, ale i hned vedle zadních opěradel. Lépe to již nejde. Ložná plocha je po rozšíření dlouhá plných 1,970 m. Víko se navíc nově standardně otevírá elektricky.

 Automobily Mercedes-Benz E 220 CDI Kombi Avantgarde
Zadní opěradla se dají sklopit již i zezadu dobře přístupnými páčkami. Ložná plocha má téměř 2 m. Jízdní kolo se tam vejde s velkou rezervou.

V nabídce motorů je několik novinek, turbodiesel 220 CDI se 125 kW je však klasika. Odhlučnění je nově pečlivější, ale že je to diesel, nepřeslechnete. Spojení se sedmistupňovou samočinnou převodovkou za 65 558 Kč je kultivované. Přeřazuje bez trhání a dostatečně rychle. Stop-start nijak neomezuje, motor zhasíná a opět startuje velmi často, avšak citlivě a rychle. I přes jeho použití spotřeba ve městě pohybuje lehce nad 9 l/100 km, průměr v praxi vychází na 7,9 l/100 km, na volné silnici se ale při klidné jízdě lze dostat i na 6,5 l/100 km.

Modernizace "éčku" prospěla, až na tvrdší jízdu na nízkoprofilových 18" pneumatikách se jedná o vyvážený, dobře vybavený vůz za solidní cenu. Přesto mu, zdá se, něco chybí. Přezdívka. S nimi se to v poslední době nějak zaseklo. Co myslíte, jakou by si zasloužil? Ale pozor, Žralok i Masařka tu již jednou byly...

 Automobily Mercedes-Benz E 220 CDI Kombi Avantgarde

Cena
E 220 CDI Kombi Avantgarde: 1 196 908 Kč
Testovaný vůz: 1 566 013 Kč

 Automobily Mercedes-Benz E 220 CDI Kombi Avantgarde
Sportovnější vizáž modernizovanému "éčku" propůjčují i mohutné koncovky výfuku.


Vydáno: 24. 07. 2013

Autor: Vladimír Löbl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Mercedes-Benz Třídy E bazar