Mercedes-Benz E 300 BlueTEC Hybrid: Hybridem z povinnosti

Hybridu E 300 chybí k dokonalosti jen silnější elektromotor, pak by dával smysl...

Systém pohonu kombinující dieselový 2,2l čtyřválec (E 250), elektromotor o výkonu 20 kW a sedmistupňový automat činí jízdu s "éčkem" mimořádně příjemnou. Nezasvěcený řidič by ale ani možná nepoznal, že jede s hybridem, elektromotor se o samostatný pohon stará velmi zřídka a jen do 50 km/h.

 Automobily Mercedes-Benz E 300 BlueTEC Hybrid
Malý akumulátor s kapacitou 0,8 kWh je schovaný nad pravým podběhem.
Po otočení klíčkem v drtivé většině případů startuje rovnou dieselový agregát, takže na elektřinu nevyjedete ani z garáže. Elektromotor většinou funguje jako generátor kinetické energie, pomáhá při rozjezdu, než se stop-startem "nahodí" spalovací motor, a při prudké akceleraci. Spotřebu paliva ale nijak zásadně nesnižuje. Průměr během testu skončil na 7,3 l/100 km, při tuzemském limitu na dálnici jedete za 6 l/100 km, což určitě nejsou špatné hodnoty, jenže to samé ale zvládl i stejný motor (bez elektromotoru) v dříve testovaných S 250 CDI, SLK 250 CDI i nepatně slabším E 220 CDI... Úspornějším provozem tedy není investice 141 570 Kč navíc oproti E 250 CDI obhajitelná a rozdíl v dynamice je vskutku nepatrný.

Cena
E 300 BlueTEC Hybrid: 1 289 860 Kč
Testovaný vůz: 1 686 560 Kč

 Automobily Mercedes-Benz E 300 BlueTEC Hybrid
Dokonale plavné, jisté a tiché je "éčko" i na kočičích hlavách.


Vydáno: 21. 03. 2013

Autor: Martin Jeník (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Mercedes-Benz Třídy E bazar