Mercedes-Benz E 300 Bluetec Hybrid: Medvěd bzučoun

Hybrid s dieselem a automatickou převodovkou není typickou kombinací. Stuttgartští však šli právě touto cestou a výsledek je minimálně co do spotřeby značně působivý.

Hybridní třída E s pohonným ústrojím složeným z dieselového čtyřválce s dvojitým přeplňováním (z modelu E 250 CDI), elektromotoru umístěného mezi motorem a sedmistupňovou automatickou převodovkou a ze skromného balíčku baterií o kapacitě 0,8 kWh se začala prodávat teprve loni. Letos se celá modelová řada dočkala efektního a povedeného faceliftu, přičemž hybrid nemohl chybět.

Automobilka jej zamýšlí primárně jako možnost pro manažery společností, zakládajících si na své ekologické pověsti, kteří jsou zvyklí na diesely vyšší střední a nehodlají dělat ústupky. Ekovlk se zkrátka má nažrat a prémiová koza zůstat celá. To se povedlo na výbornou, jelikož baterie umístěné v motorovém prostoru nijak neubírají místo pro zavazadla, ani neomezují variabilitu, jak tomu bývá u konkurence. Přitom spotřeba je opravdu nízká. V testu vůz spotřebovával po městě 5,8 l/100 km, na dálnici se spokojil s toutéž hodnotou. Mimo město se lze dostat pod pět, ale pokud nechcete stále koutkem oka sledovat ukazatel hybridního systému, dostanete se opět na 5,8 l/100 km. To je na velký sedan velmi slušné. Zvláště pokud je dynamika natolik solidní jako v tomto případě. Čistě na elektřinu toho sice moc nenajedete, ale s trochou snahy to jde snadno a elektromotor navíc příjemně vyrovnává počáteční zaváhání dieselu v akceleraci.

 Automobily Mercedes-Benz E 300 BlueTEC Hybrid (2013)
Prémiový. Po faceliftu si interiér toto označení plně zaslouží, ta tam je zbytečná strohost.

Ústrojí je celkově velmi příjemné a v podstatě byste si jej ani nevšimli, nebýt dvou nectností. Mercedes místo hydrodynamického měniče převodovky použil mokrou spojku, což v situaci, kdy se přepíná pohon a vůz se rozhodne řadit, znamená nijak dramatické, ale přece citelné cuknutí. Druhým je hluk čtyřválce, který si tuto kritiku vysluhuje pravidelně. Zde si jej všimnete i díky kontrastu nastartování s pouze vzdáleným bzučením elektrického rozjezdu.

Jsem toho názoru, že hybrid třídy E si může klidně najít cestu i mezi soukromé zákazníky. Nevyžaduje kompromisy a jezdí za méně.

 Automobily Mercedes-Benz E 300 BlueTEC Hybrid (2013)
Čtyřválec není s převodovkou a elektromotorem sladěn zcela dokonale, ústrojí občas cukne.

Cena
E 300 BlueTEC Hybrid: 1 289 860 Kč
Testovaný vůz: 1 702 265 Kč

 Automobily Mercedes-Benz E 300 BlueTEC Hybrid (2013)
Kufr má na sedan rozměrný vstupní otvor, jeho objem se u hybridu nezmenšil.


Vydáno: 10. 08. 2013

Autor: Vojtěch Med (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Mercedes-Benz Třídy E bazar