Mercedes-Benz E 350 BlueTec Cabrio: Noblesa

Uhlazenější a vyprecizovanější design faceliftované verze v kombinaci s hnědo-zlatým lakem a hnědou plátěnou střechou dělají divy.

Kabriolet a kupé třídy E spočívají na podvozku o řád nižšího modelu. To je při bližším zkoumání patrné na jejich velikosti. Pokud čekáte, že E kabriolet bude silniční „koráb“, překvapení vás nemine. Auto vypadá totiž překvapivě kompaktně. Ani tak mu ale nechybí velká dávka elegance.

Tlačítek se zdá být mnoho, ale ergonomie je dobrá.


Vpředu je místa dostatek, zadní cestující už takové pohodlí nemají. Nejde o vyloženě nouzová sedadla, ale cestování ve čtyřech na delší vzdálenost zde také není příliš myslitelné. A to i z důvodu malého zavazadlového prostoru. Tabulkový objem sice úplně špatný nemá, ale jeho využitelnost je velmi omezená.

Z pohledu řidiče potěší velmi dobrá ergonomie. Volant padne krásně do ruky a pochvalu zaslouží také komfort sezení v bohatě dimenzovaných předních sedadlech se širokou možností nastavení.

Turbodiesel? Podle zvuku byste to skoro nepoznali.


Pod kapotou testované verze se skrýval naftový šestiválec BlueTec, kterému slovo noblesa také není cizí. Až bližší analýzou zvuku, otáčkoměru a charakteristiky motoru odhalíte, že jde o turbodiesel. Přesvědčí také výkonem, silou i spotřebou mezi 7 a 8 l/100 km při svižnějším stylu jízdy. Vadit tak může jen vyšší hmotnost této verze. Pro příklad benzinové provedení 350 je o 130 kg lehčí.

Přesvědčivý je také jízdní projev a agilita, není to sportovní vůz, ale případnou touhu po ostřejším svezení dokáže uspokojit. Stejně tak dokáže dopřát dostatek komfortu na rozbitých cestách i díky tuhé karoserii.

Ochrana před větrem je u kabrioletu na dobré úrovni.

Vydáno: 10. 10. 2013

Autor: Věra Petrů Vostrá, foto Václav Novák (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Mercedes-Benz Třídy E bazar