Mercedes-Benz GLK 250 Bluetec

Model GLK po faceliftu jsme vyzkoušeli s označením 250 BlueTec, což znamená čtyřválec o objemu 2,15 litru s turbem a výkonem 204 koní. Je o tolik lepší než slabší verze?

Nedá se říct, že by v našich končinách mělo splňování emisní normy budoucnosti nějakou zásadní výhodu, tak maximálně se s tím můžete pochlubit sousedům. Takže nás spíše zajímají výkony této verze. Před několika měsíci jsme měli k dispozici model 200 CDI, který nás příjemně překvapil. A dvěstěpadesátka?

Nabízí o 25 kW vyšší výkon, který nyní dosahuje hodnoty 204 koní. Točivý moment motoru o objemu 2,15 litru je u verze 250 o pětinu vyšší a na všechna kola putuje celkových 500 Nm, což je pro kompaktní SUV celkem významné číslo. V praxi to znamená dravější akceleraci než v případě modelu 220, což oceníte zejména při potřebě rychlého předjíždění. Přitom také doporučím ruční podřazení pádly pod volantem, automatická převodovka 7G-Tronic při prudkém sešlápnutí plynu chvilinku zaváhá. To je ale také jediná její slabost – sedmistupňová skříň vyniká plynulostí změn rychlostních stupňů, přirozenými, hladkými rozjezdy a nerušivou funkčností.

 Automobily Mercedes-Benz GLK 250 Bluetec
Pod nevzhledným plastovým krytem se skrývá řadový čtyřválec s turbem, který vyniká výkonem, kultivovaností i spotřebou paliva.

V neposlední řadě se společně s motorem stará také o příznivou spotřebu. Ta se v kombinovaném cyklu po 1200?km ustálila na
7,8 l/100?km, což vůbec nepovažuji za špatnou hodnotu na auto, které váží téměř dvě tuny a neustále muselo snášet můj temperament v podobě dravé jízdy po českých okreskách. Při klidnější jízdě se dá v pohodě dostat pod 7?l, klidně i na 6,5 l/100?km. Paráda!

To souvisí s motorem – čtyřválec vyniká kultivovaností a dobrým odhlučněním. Ani při ranním nastartování mě jeho zvuk neruší, lehounké pištění turba při jízdě jen dokresluje nerušivou kulisu. Dynamika nastupuje s otáčkami, do kterých se motor dostává velmi snadno a plynule. V momentu největšího zátahu (již od nějakých 1800 ot/min) je dynamika opravdu více než důstojná třícípé hvězdy na masce chladiče.

 Automobily Mercedes-Benz GLK 250 Bluetec
Kufr nabízí 450 litrů, což je lehce nad průměrem třídy.

Vnitřní prostor faceliftovaného GLK už známe a líbí se nám zejména kulaté větráky klimatizace nebo jednoduché ovládání rádia a palubního počítače. Co se týče nadstandardních bezpečnostních prvků, mám několik poznatků – čtení značek moc dobře nefunguje, adaptivní tempomat ano a parkovací asistenty jsou sice přehledné a funkční, ale stále trochu opožděné.

Mezi prvky paketu AMG Styling, který je zadarmo, patří i 19palcová kola. Vypadají efektně a na dobré silnici ještě zlepšují již tak velmi dobré jízdní vlastnosti, ale na české okresky bych je nechtěl. Raději si kupte menší kola a užijete si víc komfortu. Skvělý podvozek vás v tom podpoří – žádné rázy, uskakování, ale nekonečno přilnavosti, trakce, ochota zatáčet a tuhé řízení – takhle se má řídit SUV. Klidně bych si ovšem vystačil se sériovými pneu 235/60 R17, které přinesou ještě komfort, který se k vozu velmi hodí.

 Automobily Mercedes-Benz GLK 250 Bluetec
V rámci faceliftu byly změněny také přední světlomety s pásem diod. Xenony jsou za příplatek 42 185 Kč.

Verze 250 BlueTec 4Matic má řízení s variabilním (tedy proměnným) účinkem. V městském provozu se s vozem přirozeně zatáčí a ve vyšších rychlostech řízení příjemně tuhne. Řízení je přesné a citlivé, na SUV velmi dobré. Na limitu je cítit přirozená nedotáčivost těžkého SUV.

Pokud se rozhodujete pro prémiové SUV, je mercedes jízdně na úrovni BMW X3 a je komfortnější než Audi Q5. Základní cena je výhodnější u slabšího BMW, ovšem dlouhé ceníky všech premiantů mohou vše změnit. Základní cena audi je trochu vyšší.

 Automobily Mercedes-Benz GLK 250 Bluetec
Sedadla nemají přílišné boční vedení těla a dají se s klidem nazvat obyčejnými.

Co si vybrat? Pokud se rozhodujete mezi BMW a mercedesem, je to opravdu na vás, obě jsou velmi vyspělá a dobrá auta. Mercedes má v nabídce víc verzí a jeho ceny nejsou v rámci prémiové konkurence přehnané.

Cena
GLK 250 Bluetec: 1 179 600 Kč
Testovaný vůz: 1 571 208 Kč

 Automobily Mercedes-Benz GLK 250 Bluetec
Jízda v terénu je limitována silničními pneu. Na silnici se GLK řadí jízdními vlastnostmi na vrchol své třídy.


Vydáno: 25. 09. 2012

Autor: František Vahala (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Mercedes-Benz GLK bazar