Mercedes-Benz ML 250 CDI 4M: V6 místo DVD

Mercedes třídy M je pořádný, solidní německý tank do nepohody. A pokud se rozšoupnete při vybírání příplatkových prvků, může se stát velmi pohodlným a luxusním společníkem. Jenže si nezapomeňte kromě zbytečností také vybrat pořádný motor.

Prostorný a prosvětlený interiér vítá luxusem - jako by nám dovozce chtěl naznačit, co všechno si můžete na luxusní palubu třídy M objednat. Začneme čalouněním v kvalitní, pravé kůži, které vypadá skvěle. Kůží je pošitá i palubní deska a kombinace s dalšími dekory (zejména jasanovým dřevem) je opravdu působivá. Co dalšího umí SUV nabídnout?

 Automobily Mercedes-Benz ML 250 CDI 4M
Pravá kůže čalounění je příjemný luxus. Společně s jasanovými a hliníkovými dekory vám zajistí opravdu příjemné pocity z kvality a pohodlí.

Vyhřívané i větrané sedačky jsou nastavitelné ve všech směrech, a i když povrch je kvalitní, tvarování nevýrazné. Kůže totiž klouže a sedadla jsou spíše plochá křesla, takže nečekejte žádné boční vedení těla.

Testovací vůz je doslova přeplněn příplatky za 870 098 Kč. Nedivím se proto, že výbava obsahuje navigaci, parkovací asistenty, kvalitní audiosystém, vzduchový podvozek Airmatic, adaptivní tempomat, třízónovou klimatizaci, bixenony, různé asistenční systémy a další prvky, ale trochu mi chybí couvací kamera. Ta je k dispozici pouze s nějakým paketem, už se v tom ani nevyznám. Každopádně si člověk při manévrování s velkým vozem vystačí i s běžnými, pomalu reagujícími senzory, ale karoserie je nepřehledná. Těžko si můžu stěžovat na kvalitu audiosystému, který zní křišťálovým zvukem, nebo počítat vteřiny, než se naplno rozehřeje sedadlo, proto se raději podívejme na jízdu.

 Automobily Mercedes-Benz ML 250 CDI 4M
Na prosvětlenosti luxusního interiéru má podíl i otevírací panoramatické střešní okno, což je příplatkový prvek za 57 934 Kč.

Je mi jasné, že ML není auto do terénu, ale já ho přesto vzal do zmrzlých polí a lesů. A odhalil jsem, že čtyřkolka je velmi schopná a hezky spolupracuje s automatem. Ovladačem, který je bohužel mimo zorné pole řidiče, si nastavíte nejen výšku vozu, ale i tuhost vzduchového podvozku a různé asistenty jízdy. Ovládání by mohlo být jednodušší, režimů je nakonec zbytečně hodně. I přes sebevědomé chování čtyřkolky mě v terénu nepotěšil komfort podvozku. Ostatně i na silnici je vůz zbytečně tvrdý i v módu tlumičů Comfort. Mohou za to dle mého názoru zbytečné 19palcové disky s nízkými pneu, které nepřinášejí ani bůhvíjaký vizuální efekt. Nemají význam, pokud si budete vybírat, za vhodný rozměr z nabídky považuji 255/55 R18. Jistotu v terénu limitují při jízdě po rozmrzlé půdě akorát použité pneumatiky a vnější rozměry - vůz je totiž extrémně široký.

Jízdu na silnici charakterizuje trochu rušivé pohupování a necitlivé řízení, které nezprostředkuje spojení mezi řidičem a asfaltem. V módu Sport alespoň příjemně ztuhne a umožní přesnější a citlivější odezvu. Komfort je omezený pneumatikami, změny v nastavení tlumičů jsou výrazné - v komfortním režimu třída M více "pluje" a naklání se, ve sportovním tuhne.

 Automobily Mercedes-Benz ML 250 CDI 4M
Kufr je nadprůměrný a variabilní. K maximálnímu využití prostoru lze odklopit sedáky, čímž vznikne rovina.

Základní motor bych při koupi třídy M nedoporučil, protože nenabízí vozu této velikosti (a hmotnosti přes dvě tuny) důstojnou dynamiku. A navíc, aby si s hmotností poradil, zbytečně žere. Dostat se na továrních 6,5 l/100 km je nemožné, reálná je relaxovaná jízda za 10 až 11 l/100 km. Motor je sice výjimečný zejména tím, že z objemu 2,2 litru doluje točivý moment 500 Nm, jenže aby to fungovalo, musel by být v mnohem menším autě.

Za ideální motorizaci považuji 350 CDI, přičemž za šestiválec si připlatíte pouze 65 340 Kč, což je při cenách příplatků třídy M pouze kapka v moři. Stačí vynechat třeba zbytečný DVD přehrávač a k tomu "temperovaný držák na nápoje pro řidiče a spolujezdce" za 6403 Kč a budete mít pořádný motor. To je fér nabídka, ne?

 Automobily Mercedes-Benz ML 250 CDI 4M
Základní čtyřválec svou funkci plní, ale důstojnost a dynamiku této třídě přinese až šestiválec.

Automat 7G Tronic Plus je na rozdíl od barev čalounění jedinou volbou přenosu síly. Je příjemný, řadí plynule a nerušivě, umí i hladké rozjezdy.

Co dodat? Třída M je solidním vozem, který si vás umí hýčkat. Ale při výběru výbavy si ujasněte, co využijete a co je zbytečné. Abyste s sebou pak nevozili zbytečnosti...

Cena
ML 250 CDI 4M: 1 445 950 Kč
Testovaný vůz: 2 316 039 Kč

 Automobily Mercedes-Benz ML 250 CDI 4M
ML se lépe cítí na asfaltu, při rychlé jízdě potěší zejména směrovou stabilitou a brzdami.


Vydáno: 17. 04. 2013

Autor: František Vahala (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Mercedes-Benz Třídy M bazar