Mercedes-Benz ML63 AMG: Bláznivá střela 3

Třetí vydání kasovního trháku jménem ML 63 AMG se do terénu zrovna nehrne. Spíše než jízda po poli je pro něj výzvou pole position na semaforech.

Poté, co nastartujete jeho osmiválec, je půlka ulice okamžitě v pozoru. To, co se line z výfuků, připomíná americké dragstery. Dunění ale ani ve vyšších otáčkách posádku ve výborně odtlumené kabině nijak neobtěžuje. Vezmeme-li v úvahu pohotovostní hmotnost téměř 2,4 tuny, je zrychlení z 0 na 100 km/h
za 4,8 s skutečně famózní. Na semaforech ML 63 AMG těžko hledá rovnocenného soupeře. Zůstaneme-li v této kategorii, to by tam muselo stát BMW X5 M (408 kW, 4,7 s) nebo Porsche Cayenne Turbo (368 kW, 4,7 s). Tu desetinku, kterou ML zaostává, lze za 178 000 Kč umazat prostřednictvím tzv. AMG Performance Package (410 kW/760 Nm).

I ve "standardním" provedení má ale osmiválec tolik síly, že by mu místo sedmi stupňů samočinné převodovky stačil snad jen jeden. Změna převodů je tak plynulá, že o ní téměř nevíte. Oproti předchozí generaci má posilněná V8 místo 6,2 l jen 5,5 l. Zato dopovaných dvěma turbodmychadly.

 Automobily Mercedes-Benz ML 63 AMG
Přebytkem síly V8 5.5 biturbo překypuje v celém spektru otáček.

Oproti předchozí generaci je ta nová úspornější a ekologičtější, přesto se v obecném ohledu jedná o pořádného otesánka. Zvětšená 93l nádrž je tedy nutností. Při cílené ekojízdě, jak s tímto vozem asi bude jezdit málokdo, se lze dostat pod 13 litrů. Při ostřejší jízdě počítejte se spotřebou přes 25 l/100 km, ve městě 22 l a průměrně tak za
17 l/100 km.

Aktivní stabilizátory podporují stabilitu v zatáčkách, přesto vysoká hmotnost vozu snižuje obratnost. Jedná se o vůz určený spíše na dálnici či do táhlých zatáček než do úzkých vlásenek. Na 20" kolech navíc není přes standardní vzduchové pérování komfort ledajaký. Posádce dá pocítit nerovnosti vozovky. Mohutné kotouče ale ani po několikerém zastavení z vyšší rychlosti nevykazují známky vadnutí. Řízení je oproti běžným zástupcům řady sportovnější.

 Automobily Mercedes-Benz ML 63 AMG
Řízení je přesnější než u jiných ML. V přístrojovém vybavení nechybí stopky...

ML 63 AMG je volbou plnou kompromisů, navíc za stejné peníze pořídíte sportovní kupé s hvězdou ve znaku, kterým se lépe svezete v zatáčkách, a k tomu terénní vůz téže značky. A ještě možná něco zbude. Při ceně 2,78 milionu Kč je ML o 34 000 Kč levnější než BMW X5 M, za porsche naopak připlatíte bezmála 400 000 Kč. A to se bavíme o cenách bez příplatků...

Cena
ML 63 AMG: 2 779 200 Kč
Testovaný vůz: 3 287 988 Kč

 Automobily Mercedes-Benz ML 63 AMG


Vydáno: 07. 02. 2013

Autor: Vladimír Löbl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Mercedes-Benz Třídy M bazar