Mercedes-Benz SLK 250 CDI: Bobřík odvahy

Namontovat do mrštného sportovního kupé-kabrioletu dieselový motor...? Úplně mimo ale ve Stuttgartu nestřelili.

První dojem po nastartování vzbuzuje rozpaky. Vznětový 2,1-litrový čtyřválec totiž není příliš dobře utlumen ani v "éčku", v menším modelu je to pak ještě horší. Na křižovatkách a při pomalé jízdě se tak klapavého zvuku nezbavíte.

Časem si však zvyknete a začnete si všímat předností motoru, které tkví ve špičkovém výkonu 150 kW a příjemném nástupu točivého momentu. Ve spolupráci se samočinnou převodovkou s hydrodynamickým měničem je potlačena i prodleva v nízkých otáčkách. K charakteru vozu by sice lépe pasovala dvouspojková převodovka, k dieselu se ale plynule řadící "automat" hodí.

 Automobily Mercedes-Benz SLK 250 CDI
Proměna na kabriolet žádá zpomalení na rychlost chůze, řada konkurentů to umí za jízdy.

Od SLK asi majitelé nízkou spotřebu zrovna nevyžadují, ale s tímto motorem není problém jezdit v průměru za 6 l/100 km, na dálnici i za míň.

Nejsilnější stránkou vozu jsou jízdní vlastnosti, obratnost a vynikající úroveň přilnavosti. Ani na rozbité silnici přitom nedocházelo k odskakování nízkoprofilových 18" kol. Dieselové SLK ocení šetřílci, kterým nevadí neadekvátní zvukový projev motoru. Dynamika ani ovladatelnost ale nijak neutrpěly.

 Automobily Mercedes-Benz SLK 250 CDI
Výborný volant, koženou palubní desku, ale i některé laciné plasty, to vše najdete v interiéru.

Cena
SLK 250 CDI: 1 005 977 Kč
Testovaný vůz: 1 386 982 Kč

 Automobily Mercedes-Benz SLK 250 CDI


Vydáno: 27. 10. 2012

Autor: Martin Jeník (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Mercedes-Benz CLK bazar