Mercedes-Benz třídy E: ES(K)O v rukávu

Brzký odlet na seznámení s modernizovanou třídou E jako by byl součástí plánu. Systémy, avizované původně pro novou třídu S, jež mají eliminovat nepozornost unaveného řidiče, tak mohou plně ukázat, co umějí.

Účinnější budíček nám u Mercedesu nemohli připravit. Na ploše pronajatého letiště vyrážíme s demonstračním vozem a proti nám ve svém pruhu druhý. Řidič našeho vozu pouští volant, neomylně se blížíme středové čáře a jedeme přímo na vůz v protisměru. Následuje jen několik pazvuků od podvozku, kterým byste jinak nevěnovali pozornost, a naše "éčko" se vrací do svého pruhu. Aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu rozpoznal obsazený vedlejší jízdní pruh a vzhledem k riziku kolize dokázal jednostranným přibrzděním zabránit nechtěnému manévru. I celá řada dalších elektronických systémů funguje spolehlivě, aniž by měl řidič pocit, že je zahlcen technikou. Vše funguje diskrétně a jaksi mimoděk.

 Automobily Mercedes-Benz třídy E
Multifunkční volant je stejně jako středová konzola v novém provedení a nově nese i páčky řazení.

"Éčko" celkově hodně prokouklo. Dělené přední světlomety jsou minulostí, nyní jsou pod jednolitým krycím sklem. A to ve dvou verzích, s LED denními a potkávacími světly nebo kompletní LED technologií. Stejně jako menší "céčko" se třída E nově dodává ve dvou verzích přídě, Elegance s klasickým "grilem" a sportovnější Avantgarde s méně chromu a s hvězdou integrovanou do masky. Tato verze má i o 15 mm snížený podvozek. Palubní deska prošla revizí, multifunkční volant je zcela nový a palubní elektronika dostala rozšířené funkce. Obrazovka inforozhraní je ale malá a celkové provedení zaostává za tím, co nabízí Audi A6 a BMW řady 5. Majitelé starší verze tyto novinky odhalí rychle, rozdíly ale nejsou nijak výrazné. A tak to má být. Klientela této třídy není zvědavá na nějaké radikální změny.

"Éčko" působí agilněji. Stále ale o něco méně, než jak to umějí konkurenti od Audi a BMW. Nadále však nad nimi dominuje svým typicky komfortním charakterem. Leccos nového je i pod kapotou. Zážehové čtyřválce dostaly poslední verzi přímého vstřikování a pracují s chudou směsí. Krátce jsme se svezli s hierarchicky druhým modelem E 250. Pro potřeby "éčka" postačuje, rychle však poznáte, že to není šestiválec. Senzačně nízkou normovanou spotřebu 5,8 l/100 km bude muset potvrdit až delší test, na krátké zkušební trase jsme se jen tak tak dostali pod 8 l. Letmo zkoušíme pro změnu osmiválec E 500 v kombi. To je jiná kultura chodu, ale spotřebu ne a ne dostat pod
12 l/100 km. Mnohem lepší volbou bude nový biturbo šestiválec 3,0 l/245 kW v modelu E 400, který je téměř stejně rychlý, ale přitom o dost levnější.

 Automobily Mercedes-Benz třídy E
Verzi E 63 AMG charakterizují velké vstupy vzduchu. Nově je k dispozici i s pohonem 4x4 a také v ostré verzi S, která zvládne 0-100 km/h za 3,6 s, o 0,1 s rychleji než SLS AMG GT (!).

Ale to již před námi stojí sportovní E 63 AMG, a to rovnou ve verzi S. Tu Mercedes nabízí místo dřívějšího tzv. Performance paketu. Má o 20 kW vyšší výkon a o 80 Nm vyšší točivý moment (výkonnější je ale i základní provedení E 63 AMG, které místo 386 kW nyní disponuje 410 kW) a především - standardně pohon všech kol, který si lze připlatit i u "neesverze". Pohon všech kol u AMG oproti 4Maticu dalších verzí třídy E preferuje zadní nápravu, když celých 67 % směřuje na zadní kola (jinak to je 55 %). Díky tomu zvládne stovku za famózních 3,6 s, tedy o 0,1 s rychleji než SLS AMG GT či Ferrari FF.

Vylepšené "éčko" ještě lépe splní potřeby cílové klientely, tak rozsáhlou nabídku asistenčních systémů navíc u žádného jiného současného automobilu nenajdete.

 Automobily Mercedes-Benz třídy E
Tři stupně svítivosti mají nyní zadní diodová světla.


Vydáno: 03. 05. 2013

Autor: Vladimír Löbl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Mercedes-Benz Třídy E bazar