Mercedes-Benz Viano Fun 2.2 CDI

Mercedes-Benz Viano, sourozenec užitkového vita, převeze až sedm cestujících. Třeba přes celou Evropu, anebo jen tak někam za zábavou.

Viano Fun je jako předurčené pro malé hotely a firmy s mateřskými centrálami v zahraničí, kam jejich zaměstnanci jezdí na různá školení a porady. Oproti multivanu je laděné luxusněji a zájemce o něj si může zvolit kromě čtyřválců i šestiválcové motory. Jako zlatá střední cesta se jeví testovaný silnější čtyřválcový turbodiesel 2,2 l disponující 120 kW, za který zaplatíte jen o 30 600 Kč více než za 100kW motor 2.0 CDI.

I při plném obsazení je dynamika uspokojivá, a to při průměrně spotřebě okolo 8,9 l/100 km. Při dálničních přesunech ekonomice provozu prospívá šestistupňová převodovka. Po zahřátí je motor dobře utlumený a cestování je pohodové. To, že Viano Fun vychází z dodávky, si zejména zadní cestující uvědomí na příčných nerovnostech, které pérování nedokáže zcela odfiltrovat.

 Automobily Mercedes-Benz Viano Fun 2.2 CDI
Ve třech řadách se odveze sedm osob. Směrem vzad pohodlí ubývá.

Stejně jako u multivanu, i u viana jsou zadní boční dveře a výklopné víko těžké na manipulaci. Při zavírání je třeba s nimi více bouchnout, aby se spolehlivě zavřely. Nastupování je ale snazší než do VW a za volantem se sedí trochu níž. Spíše než jako v polidštěné dodávce působí u viana palubní deska dojmem jako v nějakém SUV. Plasty jsou velmi kvalitní a zpracování výtečné. I u mercedesu řadicí páka překáží ovladačům na středovém panelu. Jinak je ale ergonomie na úrovni.

 Automobily Mercedes-Benz Viano Fun 2.2 CDI
Zpracování a ergonomie palubní desky je na vysoké úrovni. Potěší i pohodlný posaz.

I Viano Fun má rozkládací a navíc v kolejničce posuvný stolek. V zadní části interiéru tak lze vytvořit tzv. konferenční uspořádání. A jak naznačují závěsy na zadních oknech, ve vianu lze i přespat. Část lůžka přitom tvoří tuhé plato dělící zavazadlový prostor, tu druhou pak sklopené opěradlo třetí řady sedadel. Také ta jsou rozměrná, ale poměrně tuhá. Hlavové opěrky nepostrádají možnost nastavení v podélném směru. Podobně jako u multivanu, i zde se očekává, že sedadla po většinu času zůstanou ve voze, jsou totiž těžká a manipulace s nimi není právě jednoduchá.

Na pětimetrový automobil se zásluhou velkého rejdu předních kol s vianem manévruje lépe než s mnohými menšími vozy. Omezující je jen jeho šířka a v případě podzemních garáží i výška. Horské penziony bude možná zajímat, že je u obou vznětových motorů k dispozici i pohon všech kol.

Cena
Viano Fun 2.2 CDI: 1 002 600 Kč
Testovaný vůz: 1 113 345 Kč

 Automobily Mercedes-Benz Viano Fun 2.2 CDI
Zavazadelník dělí tuhé plato, které je i základem lůžka.


Vydáno: 23. 03. 2012

Autor: Vladimír Löbl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Mercedes-Benz Viano bazar