Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST - EVO pro maminku

Už když lidé z Mitsubishi naroubovali na Outlander příď z Lanceru EVO, byla to poměrně šťastná volba. Ale naštěstí nezůstalo jen u plastiky, operace se týkala i střev a dříve poměrně zaměnitelné SUV se kromě ostřejších rysů pyšní

Příznivci značky se třemi diamanty ve znaku musí mít z trpělivosti doktorát. Trojjediné SUV, které pod označením 4007 a C-Crosser prodávají Peugeot a Citroën, mělo v barvách Mitsubishi až donedávna všechno možné, jen jste se za ním na ulici asi neotočili. Otisk dravosti a sportovních ambicí značky bychom v designu hledali s mikroskopem a ještě k tomu marně. Ale pak pánové z pod hory Fuji řekli: Dost!

Na křivkohranový lup se vydali do firemní svatyně, jmenovitě k hýčkanému Lanceru. Krátká nevěra designérů napříč firmou se ovšem vyplatila. Příď současné verze si s jiným vozem prostě nespletete a o to majitelům přece jde nejvíc, že ano. Kdyby to někoho zajímalo, tak zmíněná kúra přinesla nárůst 2.5 cm do délky a díky hliníkové střeše auto zhublo o pět kilo.

 

Otevření dveří je stále návratem do kříženecké identity, vyjma loga na volantu jde o univerzální a podtrhněme velmi kvalitní produkt. Použité materiály jsou tradičně příjemné na dotek, grafika obou hlavních přístrojů je jasná a dobře čitelná a prostoru se dostává všem ve všech směrech. Součástí testované nejvyšší výbavy je velký barevný dotykový displej, který z ovládání audia a navigace dělá malé dobrodružství. Stejně jako u Peugeotu a Citroënu kroutíme hlavou a posléze lomíme rukama při pohledu na volič automatické převodovky, který nejen že mate tělem a má tvar klasické řadicí páky, ale převzal z ní i pojistný kroužek.

Ale abychom jen neláli: Interiér hýří prostorností, přední sedačky jsou bez přehánění velmi pohodlné a všechny ovladače jsou na svých místech. Na zadní sedadla se nastupuje bez problémů a díky sklopným opěradlům si lze na těchto místech představit i delší cestování bez rizika ztuhnutí. Obří zavazadelník je dosažitelný dvojitým víkem, přičemž i přes sklopený dolní díl je možné s předměty v něm pohodlně manipulovat. Dvojice nouzových zadních sedadel je ukrytá ve dně zavazadelníku tak dovedně, že k jejich vyklápění je třeba nastudovat komiks o dvanácti obrázcích. Ale nezesměšňujeme to - řešení odpovídá tomu, že plně obsazeno bude auto opravdu jen výjimečně a zachování nízké podlahy považujeme za malý zázrak. Palec nahoru!

 

Námi testovaná verze s nejvyšší výbavou Instyle má v ceně sedm číslic, ale valná část z jejich zdůvodnění se ukrývá pod kapotou. Se změnou designu totiž souvisí i nabídka nových motorů, v našem případě šlo o vrcholný čtyřválcový turbodiesel o objemu 2,2 litru s maximálním výkonem 115 kW. Ještě podstatnější je ovšem přítomnost dvouspojkové automatické převodovky TC-SST. Výrobce sice deklaruje její přínos ku sportovnější charakteristice jízdy, po týdenní zkušenosti ale vidíme její hlavní přínos ve zlepšení komfortu ovládání. Rychlá a bezchybná změna převodových stupňů při jízdě je očekávatelná, agregát má ale stále ještě malou rezervu ve změně ze zpětného na dopředný stupeň nebo s krátkou prodlevou při rozjezdu. V automatickém režimu stráví řidič asi nejvíce času a nebude mít důvod k nespokojenosti. Při rozumném tempu nebude ani v městském provozu atakovat devítilitrovou hodnotu spotřeby, dálniční tempo pak znamená průměr 7,1 l/100 km.

Manuální změna převodů páčkami pod volantem je bezproblémová, potěší opět zejména rychlá reakce a poslušnost.

 

Na jízdních vlastnostech se nezměnilo po faceliftu nic. Mírná tendence k nedotáčivosti je znatelná jen při přehnané rychlosti nájezdu do zatáčky, odpružení odměňuje komfortem a trestá posádku za každý příčný práh. V souladu s vyšším těžištěm a charakterem, vozu se karoserie v zatáčkách stále trochu naklání a posilovač řízení sází spíš na ovládání malíčkem při parkování než na kontakt řidiče s vozovkou. Možnost volby pohonu 4x4, kdy až 50 % točivého momentu může být přenášeno na zadní nápravu, představuje stále jednoduchý otočný ovladač u ruční brzdy.

Outlander dospěl a odlišil se od evropských bratrů - už za to je v dnešním vzývání unifikace třeba téměř děkovat. Ale vážně - sebevědomé auto s neméně sebevědomou cenovkou má velmi blízko ke špičce třídy. Celek je pohodlný a současně rychlý a námi objevené drobné nedostatky nebrání radosti z jízdy.

První cena vozu584.900,-Kč (2.0 MIVEC 5MT 2WD 108 kW Invite)
První cena vozu s testovanou motorizací899.900,-Kč (2.2 DI-D 6MT 4WD 115 kW Intense+)
Základní cena testovaného vozu1.019.900,-Kč (2.2 DI-D TC-SST 4WD 115 kW Instyle)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.031.863,-Kč (2.2 DI-D TC-SST 4WD 115 kW Instyle)

Plusy

  • Moderní motor
  • Plynulé řazení automatu
  • Komfortní jízdní vlastnosti i mimo silnici
  • Velká kapacita a praktičnost zavazadelníku
  • Jednoduše ovladatelný pohon 4x4
  • Kvalitní audiosoustava v ceně
  • Bohatá výbava
  • Svébytný design

Minusy

  • Přeposilované řízení
  • Zbytečný pojistný kroužek voliče automatu
  • Malá světlá výška - vzhledem ke schopnostem pohonu
  • Vyšší cena
 

Vydáno: 17. 05. 2010

Autor: redakce@auto.cz (AUTO.CZ)

Zdroj: auto.cz

Aktuální nabídka: Mitsubishi Outlander bazar