Nissan Juke 1.6 DIG-T: Discoték

Velmi extravagantní design, nečekaně silný motor, na který ale podvozek vozu tak úplně nestačí. Pokud vás více než řezání zatáček baví exhibování, jste na správné adrese.

Nissan Juke na silnici potkáte jen sporadicky. Možná až příliš předběhl dobu, éra městských crossoverů, zdá se, přichází až nyní. Možná je na české motoristy až příliš extravagantní. Možná jsou to jeho objektivní nedostatky, jako je stísněnější interiér a menší kufr, nepříliš pohodlná sedadla, nepřehledná karoserie nebo vyšší základní cena (podle standardního ceníku), které zákazníky odrazují. Na verzi N-tec s přeplňovaným motorem o výkonu 190 koní však člověk nahlíží trochu jinak.

Palubní deska může působit trochu divoce, ale ergonomie je v pořádku.


Ne že by tato verze zmíněné nedostatky neměla, ale možná byste jí je mohli být ochotni díky výkonnému motoru odpustit. Já to však tak úplně nedokázala. Abych toho byla schopná, musel by mi tento juke umět nabídnout lepší jízdní zážitky. Motor svůj papírový potenciál ve středním pásmu trochu maskuje, přední kola testovaného auta nebyla navíc schopná jeho potenciál v plné míře přenést na silnici ani za sucha.

Nedostatek trakce se projevuje při ostřejší jízdě jak v přímém směru, tak hlavně v zatáčkách, kdy se vnitřní kolo bezmocně protáčí a chybí tak síla, která by poháněla vůz vpřed. Náklony karoserie na dobrém dojmu nepřidají, stejně jako nevhodný posaz za volantem, a tak z hlediska jízdního prožitku mohu pochválit snad jen přesné a citlivé řízení nebo přesné řazení. Nad očekáváním pak byla spotřeba, bohužel v negativním smyslu slova. Průměr se v testu ustálil na 10,2 l/100 km.

Tohle auto na silnicích asi nikdy nezevšední.

Vydáno: 27. 10. 2013

Autor: Věra Petrů Vostrá (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Nissan Juke bazar