Nissan Micra 1.2 L Visia: Dámská jízda

Výrazný facelift modelu Micra by se snadno dal zaměnit za generační obměnu. Důkazem toho je nejen zcela nová tvář, ale i dojem, který ve mně novinka po testu základní verze zanechala.

Aktuální čtvrtá generace dříve oblíbeného modelu Micra byla trochu ošklivým káčátkem. Měla být roztomilá jako předchůdkyně a zároveň dělat dospělejší dojem. Ani jedno se však úplně nepovedlo. Facelift se povedl, i když tady asi nebylo těžké udělat krok směrem vpřed.

Chválím nízko umístěnou nákladovou hranu kufru.


Mnohem více mě tedy zajímalo, jak novinka jezdí. Výše zmiňovaná předchůdkyně byla totiž oceňována za svou ovladatelnost a mrštnost, i ta však čtvrté generaci doposud chyběla. Dobrou zprávou je, že ačkoli se na podvozku prý odehrálo jen minimum změn, nové provedení dělá určitě lepší dojem. Testovaná verze vyjížděla na 15" litých kolech, což činilo dojem z vozu taktéž lepším, než jaký by byl na standardních 14" discích. Micra je ideálním autem do města, zde se cítí jako ryba ve vodě. Díky své agilitě a skromným rozměrům umí být velmi rychlá, díky velkému rejdu se otočí, jak se říká, na pětníku, lehké, ale citlivé řízení i přesné a snadné řazení dále vylepšují celkový dojem z vozu.

Jiné řidičky to možná ocení, ovšem já vyšší posaz za volantem spíše kritizuji. Stejně tak prostornost vozu není kdovíjaká, já nedostatkem netrpím, ale já jsem jen o facku vyšší než Jiří Krytinář. Naopak jen slova chvály zaslouží základní dvanáctistovka. Pružný a výkonný tříválec nemá s microu mnoho práce a navíc umí být úsporný. V testu jsem naměřila 5,1 l/100 km, a až se motor zajede, jistě spotřeba ještě klesne.

Celých 50 % karosářských dílů faceliftované micry doznalo výraznějších úprav.

Vydáno: 24. 10. 2013

Autor: Věra Petrů Vostrá (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Nissan Micra bazar