Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 Acenta

Bestseller z Británie se už zabydluje i na českém trhu. Zatím v nabídce figuruje pouze jeden benzinový motor, downsizingový čtyřválec o objemu 1,2 litru, kterému k dynamice pomáhá malé výfukové turbo. Dává základní verze smysl?

Na první pohled zaujme u testovaného qashqaie zejména jeho efektní modrofialová metalíza, která mu v době šedivých a bílých aut opravdu sluší. Nasedám do vysoko umístěného sedadla, které celkem příjemně obejme tělo. Vnitřní prostor hodnotím kladně z hlediska použitých materiálů a zpracování, ergonomie je také v pořádku.

Interiér je kvalitně zpracovaný a jeho design je spíše decentní. Středový panel trochu vadí kolenu, ale je obšitý kůží.


Dozadu se v pohodě usadí dvě dospělé postavy, kufr je prostorný a má velký vstupní otvor. Dvojité podlážky a boční kapsy umožňují uložit do zavazadelníku víc věcí, než by člověk čekal, a předměty se po kufru nepohybují.

Po prvních kilometrech si všímám, že zatímco výhled dozadu a na mohutné boky auta je dobrý, přes A-sloupek není příliš optimálně vidět do zatáček. Navíc qashqai má hodně nafouknutou kapotu, přes kterou se špatně odhadují konce karoserie. To není do městského provozu, kam je auto určené, zrovna ideální. Vůz má průměrný rejd, ale nepřehlednost karoserie brání intuitivnímu manévrování. Qashqai má příjemně nastavený posilovač – řízení nejde ani zbytečně lehce, ani příliš tuze. Řazení šestistupňové převodovky není povedené – při přechodu přes neutrál se výrazně zadrhává. Rychlosti jsou odstupňovány dobře, například při 130 km/h na dálnici motor točí 2600 ot/min.

Vzadu je dostatek místa pro běžnou postavu, hráč basketbalu bude asi muset sklonit hlavu do strany a otlačit si kolena.


Komfort podvozku je ovlivněn použitými koly – v tomto případě 215/60 R17. Díky normálním pneu a dobrému podvozku vůz nezklamal a české výmoly zvládá se ctí. Nemá tendenci uskakovat, rázy jsou dobře utlumené (ostatně celé auto je opravdu tiché) a díry podvozek s vlečenou zadní nápravou nerozházejí. Motor 1,2 litru z produkce Renaultu už tolik chvály nezaslouží. Z nízkých otáček se probírá letargicky (po zatočení 90° zatáčky na dvojku několik vteřin trvá, než nabere dech). Turbo totiž zabírá až za hranicí 2000 ot/min. Motor táhne pouze ve středních otáčkách, ve vysokých se trápí a nejede. Do města je dynamika dostatečná, na dálnici či v kopcích ne. Průměrná spotřeba činí v kombinovaném provozu nepříliš přitažlivých 7,7 l/100 km.

Qashqai má celkem slabý základní motor, podobně velká konkurence (VW Tiguan, Mazda CX-5) je dražší, ale výkonnější. Kia Sportage je levnější i s výkonnějším motorem. Menší crossovery typu Opelu Mokka či Peugeotu 2008 jsou celkově levnější. Takže když to shrnu, cena není přehnaná, ale základní qashqai se ani nepodbízí...

V městském provozu oceníte vyšší posaz, ale vadit vám bude nepřehlednost přední části vozu. Bezpečnostní systémy jsou sdruženy ve výbavě Safety Pack (17 000 Kč).

Vydáno: 23. 04. 2014

Autor: Martin Přibyl, foto Ondřej Kroutil (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Nissan Qashqai bazar