Nissan Qashqai 1.2 DIG-T: Úspěch zavazuje

Nissan měl s modelem Qashqai šťastnou ruku. Tento automobil, který založil nový segment městských crossoverů, už oslovil dva miliony zákazníků. Zopakovat to bude mnohem složitější, už jenom proto, že nástupce má více konkurentů. Jak ale naznačilo první svezení, po technické stránce je připravený.

Úspěch první generace byl založen na zdánlivě jednoduchém receptu – Nissan nabídl auto o velikosti běžného kompaktního hatchbacku se zvýšenou pozicí sezení. Nástupce dostal dynamičtější design a trochu povyrostl, je totiž o 4,7 cm delší (4,36 m) a o 2 cm širší (1,81 m), kvůli aerodynamice je o 1,5 cm nižší (1,59 m).

Dotykový displej informačního systému je konečně větší (5”), navigace má novou grafiku.


Určitý posun vidím ve vnímání auta jako takového, jako by se víc přiblížilo ke klasickým SUV. Zvenku i uvnitř působí mnohem robustněji. A také hodnotněji, což je druhý hlavní vjem z nového qashqaie. Přístrojová deska je mohutnější a z kvalitnějších materiálů. To ale platí o celém interiéru, který nabízí opět o něco více životního prostoru.

Zcela nová je technika. Qashqai stojí na nové modulární platformě a jeho podvozek patří k tomu nejlepšímu mezi crossovery. Přišel sice o zadní víceprvkovou nápravu, tu má pouze verze 4×4, na jízdních vlastnostech či komfortu pérování se to však neprojevilo. Ba právě naopak, jízdní vlastnosti i kvalita pérování jsou opravdu vynikající. Už dlouho jsme nezažili takové pohodlí s 19” koly, jež jsou v základu v nejvyšší výbavě Tekna. Může za to jak tužší karoserie, tak i kvalitní dvoupístkové tlumiče, jež používá prémiový sedan Infiniti M. Řízení odpovídá poklidnému charakteru vozu, je přesné, ale ne zbytečně rychlé. Jakousi nadstavbou je aktivní podvozek, fungující na bázi jemného přibrzďování všech kol, jež zlepšuje průjezdy zatáčkami a eliminuje náklony karoserie.

Podlážka může sloužit k rozdělení kufru, který má s dojezdovou rezervou objem 401 l.


Ze tří nabízených motorů se jako optimum jeví naftový 1.5 dCi o výkonu 110 k, nejvíc kilometrů jsme ale najeli s benzinovým 1.2 DIG-T, což je přeplňovaný motor od Renaultu. Jeho 115 k a 190 Nm rozhodně neurazí, škoda dlouhých převodů šestistupňového manuálu, které dusí pružnost (stejné jako u 1.5 dCi). Aby čtyřválec jel, musí se točit. Ale ani pak nebyla spotřeba vysoká, vešla se do 7,5 l.

Qashqai dostal armádu asistentů sdružených pod systém Nissan Safety Shield, kam patří automatické nouzové brzdění, sledování únavy a značek, sledování mrtvého úhlu nebo vybočení z pruhu.

Nová generace shodila 90 kg, přibyla ale bezpečnostní výbava, ve výsledku činí úspora 40 kg.

Vydáno: 18. 02. 2014

Autor: Michal Štengl, foto Archiv (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Nissan Qashqai bazar