Opel Astra Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo: Tančík

Na poměry třídy má tato astra nebývale silný naftový motor, ale i vysokou hmotnost 1701 kg dle evropské normy. Je to sice dieselový kombík, ale dokáže zaujmout i svým jízdním projevem.

Facelifty nyní opelům svědčí, alespoň dle mého soudu. Astra i insignia díky modernizaci výrazně prokoukly. Navíc si do menšího jmenovaného modelu můžete objednat i dvoulitrový naftový motor se dvěma turbodmychadly a výkonem 195 koní. Tuto motorizaci jsme vyzkoušeli v kombíku a některé vlastnosti jednotky rozhodně stojí za to.

Řazení by mohlo být preciznější. Interiér je poměrně kvalitní, středová konzole posetá tlačítky nejspíše nesedne každému, dá se v ní ale docela rychle zorientovat.


V prvé řadě však nečekejte drtivý zátah a masivní úprk. I z tabulky technických údajů můžete vyčíst, že hodnoty zrychlení a maximální rychlosti nejsou nikterak omračující čísla. Výkon 195 koní a točivý moment 400 Nm se totiž musejí popasovat s pořádně těžkou karoserií, tento vůz váží 1701 kg včetně průměrného řidiče. Na silnici ale přesto působí velmi dobrým dojmem.

Auto se zdá býti lehčí, rozhodně nepůsobí úplně těžkopádně. V zatáčkách pak překvapuje slušnou ovladatelností i náznakem zábavy. Do hry umí zapojit i zadní nápravu. Pořád je to však praktický kombík, ve kterém převezete zavazadla na týdenní rodinnou dovolenou. Auto tak působí trochu schizofrenicky. Praktický a zavalitý dálniční křižník, který se ale umí proměnit v obratnou srnku. A ani na devatenáctipalcových kolech nejezdí nepohodlně, za což jistě zčásti může i adaptivní podvozek.

Praktičnost je hlavním atributem většiny kombíků a astra není výjimkou.


A podobně rozdvojeně působí také motor. Při klidné jízdě je úsporný, můžete jezdit do šesti litrů na sto kilometrů. Stačí ale nasadit jen o trochu svižnější tempo a zjistíte, že má velmi dobrou odezvu na plyn, zatahuje téměř od volnoběhu až do 4500 otáček a ještě mu sekunduje ideálně odstupňovaná šestistupňová převodovka, jejíž kvalty na sebe perfektně navazují.

Najdou se tedy nějaké chyby? Ale jistě, motor svým zvukem připomíná diesel z osmdesátých let, na dálnici se brzy objevuje výraznější aerodynamický i valivý hluk a na zadních sedadlech by mohlo být více místa.

Po faceliftu je astra zejména v této verzi docela atraktivním vozem.

Vydáno: 25. 12. 2013

Autor: Ondřej Chamilla, foto Václav Novák (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Opel Astra bazar