Opel Cascada 1.6 SIDI Cosmo: Trefa

Nabídnout prostor pro čtyři, prémiovou výbavu a vzhled luxusního kabrioletu, to vše za rozumnou cenu. Takové je poslání cascady, které se jí daří plnit.

Hledat konkurenci k Opelu Cascada je stěží rozlousknutelný oříšek i pro zkušeného fanouška kabrioletů. Jedná se totiž o plně čtyřmístný kabriolet s plátěnou střechou, který je rozměrově podobný třeba Mercedesu třídy E, může mít velmi bohatou výbavu a stojí přitom výrazně méně než kupříkladu BMW 1 kabrio, které patří do nižší střední třídy. Je to tedy výhodná nabídka pro ty, kteří chtějí pěkně vypadající plnohodnotný kabriolet s dobrou výbavou, ale nechtějí za něj dávat tolik, kolik stojí například Audi A5 Cabriolet.

 Automobily Opel Cascada 1.6 SIDI Cosmo
Stáhnout či natáhnout střechu můžete i na dálku. Stačí jen držet tlačítko odemykání nebo zamykání na klíčku. Chytré a praktické.

Pojďme se však na cascadu podívat pozorněji. Námi testovaná verze měla zajímavou světlou barvu, kterou by možná nějaká žena dokázala blíže identifikovat, já to však nezvládnu. Jezdila na devatenáctipalcových kolech a až na několik detailů byla v plné výbavě. Vypisovat kompletní specifikaci by vystačilo na zbytek článku, věřte však, že ona výbava je opravdu velmi bohatá a nestydělo by se za ni kdejaké prémiové auto za dvojnásobnou cenu. Vyzdvihnout ale musím jednu věc - na dálku ovládanou střechu, která se složí za 17 sekund. To mnoho kabrioletů nemá a byla to věc, kterou jsem využíval dosti často. Za jízdy pak jde se střechou manipulovat do 50 km/h.

V interiéru potěší příplatková vyhřívaná, odvětrávaná a elektricky ovládaná kožená sedadla. Nevýhodou je pouze to, že za volantem sedíte o chlup výše, než by bylo zdrávo. Palubní deska pak nenadchne ani neoslní. Vrchní část je obšitá kůží, zbytek je tradiční opel s mnoha tlačítky, ve kterých ale není tak těžké se orientovat, jak by se mohlo na první pohled zdát. Dozadu si pak relativně bez potíží sedne i dospělý člověk.

 Automobily Opel Cascada 1.6 SIDI Cosmo
Sedí se spíše výše, příplatková komfortní sedadla jsou elektricky ovládána.

Pojďme se však podívat na to, jak cascada jezdí. Odpověď je jednoduchá - pohodlně. Ani na velkých kolech nemá podvozek problémy s nadhledem odfiltrovat většinu nerovností českých silnic. Je poměrně jedno, jestli máte příplatkové tlumiče Flex Ride, pohodlné je auto i na standardním podvozku, i když ten podle zkušeností možná posílá do kabiny více vibrací. I když cascada patří k nejtužším kabrioletům střední třídy, stále poznáte, že nad hlavou nemáte střechu. Vibruje zejména volant a A-sloupek. V zatáčkách je pak opel jistý, i když trochu těžkopádný.

Hmotnost 1733 kg, která ještě určitě narostla kvůli příplatkové výbavě testovaného kusu, se negativně projevila i na akceleraci auta s novou přeplňovanou šestnáctistovkou. Samotný motor má několik světlých stránek, jako je příjemný průběh točivého momentu, kultivovanost a zajímavé vzdálené bručení výfuku, nevyhnou se mu však ani negativa. Velmi pomalu mu padají otáčky, což znepříjemňuje hladké řazení, a kombinace velkého auta s malým motorem ne moc překvapivě znamená vysokou spotřebu. Počítejte s osmi až desíti litry při běžné jízdě. Plusové body nezvládla posbírat ani šestistupňová manuální převodovka, která má dlouhé dráhy a ne moc kvalitní synchronizaci. K charakteru cascady by seděl automat. Ten můžete mít za příplatek 35 000 Kč, což není špatná nabídka.

 Automobily Opel Cascada 1.6 SIDI Cosmo
Se střechou nahoře je zavazadelník poměrně velký.

Cena
Cascada 1.6 SIDI Cosmo: 671 900 Kč
Testovaný vůz: 952 300 Kč

 Automobily Opel Cascada 1.6 SIDI Cosmo


Vydáno: 12. 07. 2013

Autor: Ondřej Chamilla (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Opel Cascada bazar