Opel Corsa: Exkluzivní test nové generace

Půl roku před uvedením páté generace Opelu Corsa na trh probíhá poslední fáze testování. Měli jsme unikátní možnost svézt se zamaskovanými prototypy a ve velkém předstihu získat první dojmy z této velké novinky.

Před námi stojí nová generace Opelu Corsa, interně označovaná písmenem E. Je ale celá zahalena do maskovací fólie, která jen dává tušit o tvarech vozu. Nejvíc odhaluje přední světlomety, které se neliší od naší počítačové retuše.

Nejsme tu ale kvůli hodnocení designu. Půl roku před uvedením na trh jsme se posadili za volant předsériového automobilu, abychom na rozbitých silničkách a lesních cestách německo-francouzského pohraničí získali první dojmy z nové corsy.

Opel Corsa E

Jak tvrdí sám Opel, v případě páté generace corsy nejde o žádnou revoluci, ale spíš o evoluci. „Corsa E staví na základu předchůdce, vyráběného od roku 2006. Vše je však v souladu se současnými trendy vylepšeno a posunuto o notný kus dopředu,” vysvětluje nám Matthias Alt od Opelu.

Vnější rozměry auta se změní jen minimálně, s nově navrženou přední partií corsa lehce přeleze hranici čtyř metrů. Na vnitřní prostor nebo velikost kufru si zákazníci nestěžovali, nejvíc připomínek zaznívalo na přístrojovou desku. Když jsme se posadili za volant, bedlivě hlídající ostraha nám dovolila krátce nadzdvihnout maskovací látku, která odhalila přístrojovku. Té dominuje velký dotykový displej systému IntelliLink z modelu Adam, páčky pod volantem zase pocházejí z astry. Kaplička přístrojů nově ukrývá multifunkční ukazatel, digitální teploměr chladicí kapaliny a palivoměr.

Opel Corsa E

Otáčíme klíčem v zapalování a oživujeme litrový benzinový tříválec, který jako první dostane v létě adam. Motoráři si dali na běhu motoru hodně záležet, protože charakteristický zvuk tříválce je hodně potlačen. Motor jde totiž hladce a plynule do otáček, aniž by rušil. Svých 170 Nm produkuje již v 1800 ot/min, slušně zatahuje z nízkých otáček a nevyžaduje ani příliš časté řazení. Už u merivy jsme si pochvalovali, jak se zlepšila kvalita převodovek, a precizní šestikvalt v corse to jenom potvrzuje.

Dospěle se ale nechová jenom motor, na rozbitých silnicích se ve skvělém světle ukázal i podvozek – žádné rány ani otřesy. Velký pokrok jsme postřehli i ve volantu, v němž je mnohem více citu i přesnosti, k čemuž přispěl nový posilovač i geometrie zavěšení předních kol.

Vydáno: 03. 07. 2014

Autor: Michal Štengl, foto Archiv (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Opel Corsa bazar