Opel Meriva 1.7 CDTI Enjoy

Červená sluší atraktivní merivě nejen zvenčí, ale i uvnitř. Důvodů, proč si toto MPV přivézt do domu, je ale více. Třeba výborný turbodiesel 1.7 CDTI.

Inovovaná sedmnáctistovka se nám líbila už v jiných opelech a nejinak tomu bude i v případě merivy. Výkon 96 kW bohatě stačí i na malé MPV, ani velká čelní plocha nebrání pohodovému tempu kolem 150 km/h při konzumaci nafty 6 l/100 km. Celkový průměr po týdenním testu se značným podílem jízd po Praze dosahoval 6,4 l/100 km, což považujeme za velmi dobrý výsledek, při provozu mimo město není problém jezdit za pět litrů. Nejsilnější turbodiesel tak potěší jak šetřílky, tak vyznavače dynamické jízdy.

 Automobily Opel Meriva 1.7 CDTI Enjoy
Změť tlačítek na středovém panelu intuitivnosti ovládání neprospívá.

Opel zaujme agilními jízdními vlastnostmi i poměrně zdařilým filtrováním nerovností. Spolu s dobrou zpětnou vazbou řízení a přesným řazením to z merivy dělá nejlépe jezdící MPV, čím byl dřív c-max, tím je nyní meriva. Pokud si říkáte, že patří o třídu níže, tak to už také příliš neplatí. Na délku na c-max ztrácí 92 mm (4288 mm), v rozvoru pouze 4 mm (2644 mm) a také zavazadelníkem se mu téměř vyrovnává (0,400 vs. 0,432 m³).

Vzhledem k dobrému využití vnitřního prostoru naleznou na palubě dostatek místa i čtyři dospělí pasažéři. Díky možnosti podélného posouvání sedadel se dlouháni netísní ani vzadu. Pro tři to tu ale není, nedořešeně vypadá uchycení bezpečnostního pásu (v nezapnutém stavu se volně houpá u stropu) pro prostředního cestujícího.

 Automobily Opel Meriva 1.7 CDTI Enjoy
K protiběžnému otevírání dveří se stavíme spíše skepticky.

Kvalita zpracování nezklame a vkusně vypadá i měkčený červený plast v horní části palubní desky. Příliš mnoho drobných tlačítek na středovém panelu je bolístkou všech nových modelů značky. Líbilo se nám množství odkládacích prostorů i posuvná schránka FlexRail. Naopak nad (ne)výhodami protiběžného otevírání dveří nepanovala shoda ani v redakci. Spíše však převládaly negativní názory, zejména v úzkých prostorách se zezadu těžko vystupuje. Nekonvenční řešení ale oceníte při instalaci autosedačky.

Zajímavým paradoxem je cena nejvýkonnější verze, 96kilowattový turbodiesel stojí totiž stejně jako 81kilowattový a jsou pouze o 25 tisíc korun dražší než základní 1.3 CDTI (55 kW). Ve srovnání s c-maxem vychází meriva o 125 tisíc korun levněji, oproti dovybavenému roomsteru 1.6 TDI (77 kW) si připlatíte asi 15 tisíc korun.

 Automobily Opel Meriva 1.7 CDTI Enjoy
S 96kilowattovým dieselem si užijete dynamickou i úspornou jízdu. Za integrovaný nosič na dvě jízdní kola se připlácí 15 000 Kč.


Vydáno: 22. 01. 2012

Autor: Martin Jeník (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Opel Meriva bazar