Opel Mokka: Coffee break

Třída malých SUV, to dosud nebyl právě šálek kávy Opelu. Zvolili v Rüsselsheimu pro konkurenta Škody Yeti a spol. ty správné ingredience?

Vůz vyvinutý v Německu a vyráběný v Jižní Koreji je oproti Škodě Yeti o 5,5 cm delší, o 1,5 cm užší, o 4,5 cm nižší a má o 2,3 cm kratší rozvor. Opel Mokka vznikl kombinací prvků z corsy, astry, merivy a starší zafiry.

 Automobily Opel Mokka
Za volantem se sedí vysoko. Kabina působí hodnotně a vpředu i vzdušně.

V reálu díky nadvládě plechu nad sklem působí robustně, interiér zase hodnotně a prostorně. Na vysoko umístěných předních sedadlech panuje vzdušnost. Vzadu naopak rychle stoupající linie bočních oken a široké zadní sloupky navozují pocit stísněnosti. I tam je ale místa pro 180 cm vysokého cestujícího dostatek.

Zavazadelník má jen průměrný objem. 0,362 m3, to je o 0,043 m3 méně, než kolik se vejde do škody. Ta je variabilnější, u mokky ale lze opěradla zadních sedadel sklopit do roviny s podlahou zavazadelníku a vstupním prahem. Je však nutné nejdříve vyklopit sedáky.

 Automobily Opel Mokka
Zavazadelník je mělčí než u yetiho. Podlaha je v úrovni vstupního prahu.

Nízko položený přední spoiler vypovídá o tom, že žádné velké terénní dobrodružství není v plánu. Kromě verze s pohonem 4x4 (přenos točivého momentu na nápravy obstarává elektromagneticky ovládaná lamelová spojka v rozsahu 100:0 až 50:50) se ostatně mokka vyrábí i jen s předním pohonem.

Podvozek je dobře dimenzován jak pro jízdu lehkým terénem, tak pro rychlé přesuny po dálnici. I při rychlé jízdě mokka působí stabilně a ani 18" kola neubírají na cestovním komfortu. Řazení je přesné a na brzdy je spolehnutí, řízení ale poskytuje jen průměrnou zpětnou vazbu.

 Automobily Opel Mokka
Zážehová 1.4 je kultivovanější, diesel velmi úsporný, ale hrubý a hlučný.

Jediným motorem, u kterého si lze hned od počátku vybrat obě verze pohonu, ale i samočinnou převodovku, je diesel 1.7 CDTI/96 kW. Ten je dostatečně dynamický, s nízkou spotřebou okolo 5,5 l/100 km. Má však hrubý chod a na dálnici je hlučný. Lepší volbou v tomto směru je čtyřválec 1.4 Turbo/103 kW, (prozatím jen ve verzi 4x4) s reálnou spotřebou okolo 7,5 litru.

Na českém trhu lze očekávat největší zájem o základní čtyřválec 1,6 l/85 kW (výhradně s předním pohonem), který v základu přijde na 379 900 Kč, což je o rovných 30 000 Kč více, než stojí Yeti 1.2 TSI/77 kW.

 Automobily Opel Mokka


Vydáno: 05. 02. 2013

Autor: Vladimír Löbl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Opel Mokka bazar