Peugeot 207 CC 1,6 THP - Upalující kabelka

V kupé-kabrioletu Peugeot 207 zřejmě chlapa moc často neuvidíte. Znamená to snad, že mužům nemá co nabídnout? To jsme zjišťovali u nejvýkonnější verze se 150 koňskými silami.

Ačkoli současná generace otevřeného malého Peugeotu hraje na dívčí a ženské city o poznání méně, než předchozí 206 CC, je téměř jisté, že pokud toto auto potkáte, muž za jeho volantem sedět nebude. Jaké to má důvody?

Kabina téměř pro každého

Po usednutí za volant nás přivítá interiér, jemuž toho nelze příliš vytknout. Vůz má dvouose stavitelný volant s celkem širokým rozsahem, nízký posaz, sedadla příjemně obepínají tělo a také palubní deska a volant vypadají k světu. Pokus o nalezení ideální pozice za volantem sice odhaluje, že prioritou byly opět osoby s nižším vzrůstem, nohy bychom totiž mohli mít natažené o něco více a též volant by mohl mít silnější věnec a menší průměr, ale nejde o žádné výrazné nedostatky.


 

Hlavice řadicí páky se perfektně drží, bohužel je na úplném konci ústrojí, které moc radosti neudělá. Dráhy řadicí páky jsou totiž dlouhé a vůle v kulise značná. Poněkud paradoxním výsledkem této kombinace je ale téměř neznatelný odpor v neutrální poloze a s ním související plynulá změna stupňů. To ovšem nedokázalo změnit nic na tom, že pokud jsme nemuseli, raději jsme neřadili, a to je u aut s manuálním řazením dost politováníhodný stav.

Zadní sedadla jsou skutečně nouzová, a to nejen kvůli téměř kolmému opěradlu, ale také z důvodu minimálního prostoru pro kolena.

Turbo, jak velí trendy

Kvůli podivné převodovce je tedy rozhodně pozitivem, že je pod kapotou motor o objemu 1,6 l, přeplňovaný turbodmychadlem. Ten má výkon 110 kW při 5800 min-1, tím podstatným je ale zejména točivý moment 240 Nm mezi 1400 min-1 a 3500 min-1. Tyto hodnoty značí, že se po rozjezdu stačí vyškrábat na pětku a pak už se na ní dá jet skoro pořád. Motor provází pověst ,,vyvinuto s BMW" , což nepochybně v očích mnohých dokáže trošku zkrátit prodlevu turba a učinit nárůst dynamiky hladším, ovšem faktem zůstává, že by v Mnichově měli asi spíš zůstat u řadových šestiválců.

Než se totiž motor po sešlápnutí plynu probere, docela to trvá (minimálně ve srovnání s motory TSI a MultiAir) a následná porce newtonmetrů nejen, že žene auto po silnici, kam se mu zlíbí, ale co je horší, nezřídka dochází i ke ztrátě trakce předních kol. A to i na suché vozovce...

Ovšem co se jízdní dynamiky týče, není na druhou stranu důvod si stěžovat. 207 CC umí být ve spektru 3000 až 6000 min-1 velmi rychlý, předjíždí se s ním bezproblémově a posměšný škleb řidičů těch ,,chlapštějších" aut se může lehce změnit v křečovitě zatnuté zuby. Přitom ale čtyřválec o své práci neinformuje nijak vtíravě, zvuk motoru a výfuku je hodně potlačen.

Vyznavač pohodové jízdy

Možná vás to v dnešní době, závislé na slově Sport, překvapí, ale 207 CC má typicky francouzské naladění šasi. Ačkoli je pérování spíše tvrdší, aby zajistilo jistou míru jízdních vlastností, v zatáčkách se kabriolet naklání více, než by bylo vhodné, přitom ale přejezdy spousty nerovností hlásí tupými rázy. Na nerovnostech v zatáčce záď auta znervózní a subjektivnímu pocitu nedostatečné kontroly nad autem neprospívá ani přeposilované řízení.


 

Co naděláme, tento vůz byl zrozen pro kvalitní francouzský asfalt. Pokud se vám náhodou i u nás povede někde narazit na čerstvě opravenou okresku, ukáže se malý Peugeot v trochu jiném světle.

Řízení je i přes značný účinek elektroasistence přesné a i vcelku ostré, auto je v zatáčce stabilní a drží stopu, je ale třeba počítat se všudypřítomnou lehkou nedotáčivostí. Při jízdě na hraně 207 CC poskytne i lehkou rozevlátost zádě, která by se, nebýt turbomotoru, dala dobře korigovat plynovým pedálem.

Příjemným překvapením byly brzdy s rychlým nástupem, jejich účinek a dávkování by ale mohly být přece jen lepší. Do kolonky pozitiv je třeba si připsat i celkem tuhou karoserii, na nerovnostech vykazuje jen velmi mírné kroucení.

Pohodový Francouz

Peugeot 207 CC prostě nezapře, za jakým účelem byl zrozen. I přes tvary a chování, svědčící o větší produkci testosteronu, převládá u něj estrogen.

Mnohem lépe, než na klikaté okresce, se cítí na parkovišti před kosmetickým studiem, případně nákupním centrem, eventuálně při pohodové jízdě silničkami kolem pobřeží nebo bloumání promenádou.

Dovnitř i při stažených oknech (a nasazeném, větrném štítku) fouká jen málo a umíme si s tímhle autíčkem celkem dobře představit i zdolávání delších tras. A když na to přijde, umožní i ostřejší jízdní styl.

Možná to bude znít alibisticky, ale přestože mnoho zábavy za volantem na klikaté okresce neposkytne, zívat nudou také nebudete. Řečeno jinými slovy - pokud vaše drahá na pořízení 207CC trvá, dost možná si ho čas od času půjčíte i vy. Těch překvapených pohledů si nevšímejte.


 

První cena vozu509 900,- Kč (88 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací584 900,- Kč (110 kW)
Základní cena testovaného vozu584 900,- Kč (110 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků640 800,- Kč (110 kW)

Plusy

  • Dobrá aerodynamika
  • Dynamický a pružný motor
  • Tuhá karoserie
  • Hladké řazení
  • Pohodlná sedadla

Mínusy

  • Dlouhé dráhy řazení s vůlemi v kulise
  • Horší tlumení rázů
  • Náklony karoserie v zatáčkách
  • Nedotáčivá charakteristika podvozku
  • Přeposilované řízení

Vydáno: 01. 02. 2010

Autor: redakce@auto.cz (AUTO.CZ)

Zdroj: auto.cz

Aktuální nabídka: Peugeot 207 bazar