Peugeot 207 CC - Otevřené svádění

Na území kupé-kabrioletů je v poslední době těsno. Peugeot má však se stavbou vozů s pevnou sklápěcí střechou příliš mnoho zkušeností na to, aby mohla konkurence v klidu spát.

Zmáčknete tlačítko sklápění střechy a za 25 vteřin se změníte z anonymního účastníka silničního provozu na terč kolemjdoucích. Neznámí lidé budou hodnotit váš hudební vkus, budou se posmívat vaší postupující pleši a vezmou si do úst váš vkus oblékání. Svezte kamaráda v příliš pastelové košilí a vsaďte se nevím o co, že budou hádat, jestli je váš vztah registrovaný.

Život s kabrioletem není jednoduchý, pokud ve vašem šatníku nepřevládají tanga nebo podprsenky. A s malým kupé-kabrioletem od Peugeotu už vůbec ne. Znáte nějakého normálního chlapa, kterému se někdy nechce holit, občas mu smrdí ponožky a jezdí v Peugeotu 206 CC? Já osobně žádného a myslím si, že mezi 370 000 majiteli tohoto modelu jich moc nebude. A když, tak jen omylem.


 

Ani černá barva nového Peugeotu 207 CC, v kombinaci se 17palcovými litými koly, vás neodradí od toho, abyste při hodnocení jeho vzhledu nepoužívali výrazy jako hezký nebo pěkný, místo brutální či drsný. Zamračená přední světla a ,,uřvaná" maska chladiče poskytují kupé-kabrioletu bojovnější výraz, ale stejně se kolem vás prožene se soustředěným výrazem v tváři spíše půvabná dívka než chlap s pochybnou hygienou.

S přeplňovanou šestnáctistovkou THP, vybavenou přímým vstřikováním benzinu, variabilním časováním i zdvihem ventilů a výkonem 110 kW (150 k), je nejnovější kabriolet s pevnou sklápěcí střechou celkem rychlý. Kvůli pohotovostní hmotnosti 1420 kg byste nikdy neřekli, že je utržený z řetězu, ale 240 Nm nastupujících kousek nad volnoběžnými otáčkami (1400 ot./min. - pro ty, kteří nesledují tabulky) má motor výbornou pružnost. A turbo vás bude celou dobu nadšeně doprovázet svým svistem. Jen škoda, že té radosti z akcelerace nesekunduje i 5stupňová manuální převodovka, které schází přesnost a hladkost a přebývají centimetry v dráhách řazení.


 

Jen málo otevřených automobilů vám poskytne skutečné řidičské zážitky, a pokud to některé dokážou, většina z nich vznikala od počátku jako otevřený vůz. Každá přestavba uzavřeného modelu na kabriolet je pouze kompromisem mezi potřebným obnovením ztracené torzní tuhosti a akceptovatelnou hmotností výztuh. Jak už víme, u Peugeotu 206 CC zřejmě zůstal výsledek metody výpočtu konečných prvků zapomenutý v počítači, protože byl těžký a vůči kroucení jen o prsa odolnější než makový závin.

Abychom si rozuměli, nejsilnější Peugeot 207 CC není sportovní auto, přestože má na výfukovém potrubí namontované turbodmychadlo. Kroucení ovšem odolává podstatně lépe než předchůdce. Na hladké silnici vám bude o nežádoucích pohybech karoserie říkat pouze lehké a přesné řízení a budete mile překvapeni, jak dlouho vzdoruje přední náprava nedotáčivému smyku.


 

Na dálnici Peugeot zůstává příjemně tichý a kultivovaný, najeďte však na špatný povrch a chvějící se sloupek řízení i rám předního okna vás donutí polevit v rychlém tempu. Nebo máte druhou možnost - vytáhněte střechu (207 CC vypadá velmi dobře i s ní) a tuhost v krutu poskočí o takový kus nahoru, že výrazně poklesnou vibrace a citelně se zlepší komunikace s volantem.

Jedno z pravidel pro malé kabriolety říká, že vaším nejdůležitějším zavazadlem by měla být dobře nabitá kreditní karta. V případě Peugeotu 207 CC to platí taky, ale jen do chvíle, kdy zaprší, vy vytáhnete střechu a zjistíte, že do kufru vám vejde dětský kočárek i s víkendovým nákupem. S těmi dětmi to však nebude jednoduché. Uspořádání sedadel 2+2 berte jako morbidní vtip, protože i vaše pětileté ratolesti by museli před usednutím nejdříve podstoupit amputaci dolních končetin, nemluvě o faktu, že nemáte kam uložit dětskou sedačku. Mluvme proto raději o konfiguraci 2+zavazadlový prostor. Dvoudílná střecha zabere v kufru většinu volného místa a to co zůstane, je velice obtížně přístupné, takže budete vděčný za každý litr volného místa v kabině.

Naopak, skoro nic se nedá vytýkat předním výškově stavitelným sedadlům. Široký rozsah seřízení dovoluje i nadprůměrně vysokým osobám najít si správnou pozici za volantem, trochu těsno bude jen nad hlavami. Lepší to nebude ani po sklopení střechy. Výrazně skloněné přední okno budete mít pořád velmi blízko očí a tlusté sloupky vám budou silně omezovat výhled šikmo vpřed. Kabina je však dobře zpracovaná, ani ze spojů tvrdších plastů se neozývají pazvuky a imitace hliníkových panelů působí celkem důvěryhodně.

Zřejmě i kvůli faktu, že Peugeot prodal čtyřnásobně více modelů 206 CC, než se původně čekalo, mohla jít cena nového modelu níž, přestože je po všech stránkách nesrovnatelně lépe vyrobený. Bez příplatku máte v modelu 1.6 THP bohatou výbavu včetně automatické klimatizace, stabilizačního programu ESP nebo čtyř airbagů.

Závěr

Pokud ve vás dřímají závodnické touhy a nechcete zažít zklamání, měli byste Peugeot 207 CC přenechat lidem vyznávajícím poklidnou jízdu. Turbomotor je ,,jen" vítaným bonusem, který vás dokáže vždycky pošťouchnout natolik, abyste nikdy nepocítili vítězství gravitace nad dynamikou hmoty.

První cena vozu569.900,- Kč (1.4 16V Sport)
První cena vozu s testovanou motorizací644.900,- Kč (1.6 THP Sport Pack)
Základní cena testovaného vozu644.900,- Kč (1.6 THP Sport Pack)
Cena testovaného vozu vč. příplatků644.900,- Kč (1.6 THP Sport Pack)

Plusy

  • zátah motoru v celém spektru otáček
  • na CC nevídaná vyváženost tvarů
  • nižší cena než u předchůdce

Minusy

  • příliš účinný posilovač řízení
  • konfiguraci 2+2 berte jako vtip
  • nepřesné řazení
  • vibrace na nekvalitním asfaltu

Vydáno: 11. 06. 2009

Autor: redakce@auto.cz (AUTO.CZ)

Zdroj: auto.cz

Aktuální nabídka: Peugeot 207 bazar