Peugeot 208 1.2 VTi Allure: Pád Bastily

Supermini od Peugeotu dlouhou dobu vzdorovala nástupu tříválců, do 208 se ale budou montovat dokonce dva.

V nabídce je zatím jen 1.2 VTi (60 kW/118 Nm). Jeho parametry jsou pro vůz vážící okolo 1150 kg dostatečné. Dálniční tempo drží "tříhrnek" srdnatě, pomáhá mu i příhodné odstupňování manuálního "pětikvaltu" (ve 130 km/h cca 3800/min), kterým netrpí ani hlučnost, motor nevystupuje do popředí a více je znát aerodynamický hluk.

Kultivovanost francouzského tříválce je příkladná, jen po nastartování a zhasnutí se nevyváženost ukáže citelnější vibrací. Ve městě se hodí dostupnost špičky točivého momentu (2750/min), elán ale neubývá ani za 5000/min. Spotřeba? Dobrá. Náš dlouhodobý průměr byl 6,7 l/100 km, na volné silnici se dá jet za šest, dálnice žádá
6,4 a město téměř sedm.

 Automobily Peugeot 208 1.2 VTi Allure
Tři mušketýři. Motor je kultivovaný a na malý peugeot stačí.

Zbytek Peugeotu 208 je beze změny, ergonomie nevyhoví každému. Vnitřní prostor je ale výborně využitý. Podvozek je komfortní, čitelný a nezáludný, trochu vágně působí řízení. Díky malému volantu se s autem příjemně manévruje. V nejvyšší výbavě Allure sice dostanete i dvouzónovou klimatizaci, základní cena atakující 340 000 Kč však bude důvodem, proč většina zákazníků zvolí levnější verze.

Cena
208 1.2 VTi Allure: 339 900 Kč
Testovaný vůz: 361 900 Kč

 Automobily Peugeot 208 1.2 VTi Allure


Vydáno: 03. 11. 2012

Autor: Martin Přibyl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz