Peugeot 3008 2.0 HDi Napapijri: Image

Peugeot 3008 se nechal obléknout u Napapijri a je k mání jako speciální série za zajímavou cenu.

Módní značka Napapijri je známá jedinečným zpracováním svých kolekcí. Věhlas si získala i podporou vědeckých organizací a polárních expedicí. Získala si ty, jejichž vášní je cestování a objevování. Oblečení značky se severskými kořeny nepostrádá šmrnc a styl, a to i díky tomu, že módní kolekce Napapijri vznikají v Itálii.

Oblečení Napapijri vám dodá image cestovatele a milovníka exotiky. A takovou image chce mít i Peugeot 3008. Zde ale platí, že image je image, skutečný naturel je věc jiná. Stejně jako člověk oblečený od Napapijri nemusí být dobrodruh, ani s Peugeotem 3008 to není úplně na výlety za hranice všedních dní.

 Automobily Peugeot 3008 2.0 HDi Napapijri
Speciální Edice Napapijri má sedadla čalouněná v kombinaci kůže a alcantary.

Speciální série Napapijri je totiž stále jen "dvoukolka". Pod kapotou se nachází nejsilnější verze motoru 2.0 HDi o výkonu 163 koní. Tento motor běžně spolupracuje výhradně s automatickou převodovkou, avšak verze Napapijri nabízí jeho kombinaci se šestistupňovým manuálem. Sladění pohonného ústrojí ale v praxi není příliš přesvědčivé. Řazení šestistupňového manuálu sice není špatné a řadicí páka je hezky po ruce, ovšem vadila mi nutnost vyvinutí větší ovládací síly, a to třeba i na pedály, hlavně pak ten spojkový.

Problémy pak měla testovaná verze s trakcí. I citlivější sešlápnutí plynu při rozjezdu na mokré vozovce má za následek protočení předních kol. Mnohem nepříjemnější je to pak za jízdy, kdy se v zatáčce perete s točivým momentem motoru o volant a o to, kdo bude určovat další směr jízdy. O dynamice vozu naopak mohu psát jen hezky a stejně tak o ekonomice provozu. Zimní provoz se podepsal na kombinované spotřebě lehce nad 7 l/100 km, ovšem i tento výsledek je velmi dobrý.

 Automobily Peugeot 3008 2.0 HDi Napapijri
Vyznat se v množství tlačítek na středové konzoli vyžaduje zvyk.

Samotná 3008 pak má z mého pohledu množství slabin. Slabší mi přijde ergonomie ovládacích prvků, interiér je vzhledem ke kategorii a velikosti vozu stísněný, příliš mi nevyhovuje ani posaz za volantem. Řidičské zážitky za ním nehledám, o to více mě pak ale zklamal tvrdý a na větších nerovnostech rázující podvozek. No, ještě že Peugeot ve svém oboru obecně není tak drahá značka jako Napapijri.

Cena
3008 2.0 HDi Napapijri: 555 000 Kč
Testovaný vůz: 555 000 Kč

 Automobily Peugeot 3008 2.0 HDi Napapijri
Odpružení podvozku je na danou kategorii nečekaně tvrdé.


Vydáno: 19. 04. 2013

Autor: Věra Petrů Vostrá (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Peugeot 308 bazar