Peugeot 301 1.2 Active: Levný skrz naskrz

Přesně 220 000 Kč potřebujete na koupi základního Peugeotu 301. Boduje tedy hlavně poměrem cena/prostor. Má však co nabídnout i v ostatních ohledech, anebo vyhoří?

Díky své cenovce dokázal Peugeot 301 již vyhrát nejeden srovnávací test. Nutno však říci, že ona nízká cena je vykoupena viditelnou snahou šetřit více než snad u jakéhokoliv jiného auta na českém trhu. Ovládání elektrických oken pouze na středovém tunelu, chybějící venkovní otevírání zavazadlového prostoru, víko kufru, které je pouze plechovým výliskem s dvojicí malinkých plastových madel z vnitřní strany, jen náznak zadních hlavových opěrek, a tak by se dalo pokračovat ještě dlouho. I zavírání dveří doprovází dutý zvuk s ozvěnou, jako by celé auto byla jen sporadicky očalouněná plechová karoserie (což vlastně dost možná i je).

Na druhou stranu za svých 220 000 Kč (se zaváděcí slevou 12 500 Kč) dostanete dostatek prostoru pro čtveřici vzrostlých dospělých, 506 litrů objemu určených pro zavazadla a alespoň základní výbavu v podobě ABS, ESP, čtyř airbagů, palubního počítače, el. oken vpředu či centrálního zamykání s dálkovým ovládáním. Pokud však chcete rádio či klimatizaci, musíte se oprostit od výbavy Access a připlatit si za vyšší stupeň Active (nyní od 250 000 Kč).

 Automobily Peugeot 301 1.2 Active
Solidně působící interiér zcela jistě neurazí, byť ergonomie není ideální.

Nejlevnějším motorem v nabídce je tříválcová dvanáctistovka o výkonu 72 koní. Pro pohyb ve městě i díky krátkému zpřevodování stačí, přesto velmi doporučujeme připlatit si za jednu ze šestnáctistovek. Tříválec je totiž velmi nekultivovaný, ať už jde o zvukový projev či neustále cítitelné vibrace, a kupříkladu při couvání potřebuje více než 2000 otáček, jinak má tendenci chcípat. Navíc kdekoliv za městem mu velmi brzy dochází dech. A to se bavíme o prázdném autě. Při plném obsazení bude problémem již nenápadný kopeček za městem. Kombinace malého objemu a relativně lehkého auta znamená alespoň poměrně nízkou spotřebu pod šest litrů na sto kilometrů při klidném jezdění. Ostatně pro nikoho jiného než zcela klidného řidiče tento motor ani být nemůže.

Naopak proti podvozku téměř nejde říci křivého slova. Je nadprůměrně komfortní, auto nemá problém hbitě zatáčet a i přes měkčí naladění není nejistota peugeotu na dálnici nijak markantní. Dalším plusem je, že interiér vypadá poměrně k světu, ačkoliv mnoha lidem může být nepříjemný zápach lepidla, linoucí se z jeho útrob.

 Automobily Peugeot 301 1.2 Active
Zavazadlový prostor má objem 506 litrů, malý nakládací otvor, jednoduché zavěšení víka kufru a minimální čalounění.

Celkově je Peugeot 301 typickým autem pro nenáročného uživatele, který chce nový a prostorný vůz za co nejméně peněz. Přesto doporučuji připlatit si a koupit jeden ze silnějších čtyřválcových motorů.

Cena
301 1.2 Active: 262 500 Kč
Testovaný vůz: 305 500 Kč

 Automobily Peugeot 301 1.2 Active
Vzhled bez designových výstřelků bude cílové skupině zákazníků vyhovovat. Přes téměř celý bok se táhne výrazná linka.


Vydáno: 23. 04. 2013

Autor: Ondřej Chamilla (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Peugeot 301 bazar