Peugeot 308 2.0 BlueHDi: Dobrá volba

Prodejní výsledky Peugeotu 308 stojí na naftové šestnáctistovce. Ale co když se chcete nechat rozmazlovat? Nejdražší provedení kombinuje suverénní dvoulitr, automatickou převodovku a rozsáhlý seznam komfortních funkcí.

Dieselový dvoulitr začíná být mezi kompaktními hatchbacky ohroženým druhem. Peugeot však nechce vyklidit pole, a tak bohatou nabídku menších motorů korunuje plnotučným turbodieselem, který posílá na přední kola 150 k a 370 Nm.

Na výběr je manuální a automatická převodovka, my jsme při výběru auta do testu dali přednost druhé z nich. Láká totiž na příznivý příplatek jen 37 000 Kč, zároveň se ale jedná o poctivou konstrukci s hydrodynamickým měničem. Nová generace šestistupňového automatu (jedná se o Aisin AM6 III) stlačila reálnou spotřebu k šesti litrům, takže je tato 308 v podmínkách skutečného provozu jen o půl litru žíznivější než s manuální převodovkou. Zároveň ale neztratila nic z kultivovanosti řazení. Změny převodů jsou hladké a relativně rychlé.

Dlouhá šestka drží na dálnici při 130 km/h otáčky jen lehce nad dvěma tisíci. Motor je ale za všech okolností suverénní, a tak mu těžké zpřevodování nevadí. Naopak hladce rozvíjí svůj potenciál už z nejnižších otáček a díky tomu je přesvědčivý v nízkých rychlostech ve městě i tehdy, pokud chcete na dálnici letět 200 km/h.

Silný motor si vyžádal tužší naladění podvozku. 16palcová kola, která jsou i v nejvyšší výbavě standardem, se proto jeví jako optimální volba. Již známými slabinami, které nedokážou přebít ani ve verzi Allure standardní LED světlomety (nebo příplatková masážní sedadla), je nedostatek místa pro kolena na zadních sedadlech a složité ovládání klimatizace přes dotykový displej. Je ale potřeba mít na paměti, že srovnatelný Golf 2.0 TDI se nabízí o 37 000 Kč dráž.

Vydáno: 11. 11. 2014

Autor: Lukáš Vaverka, foto Václav Novák (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Peugeot 308 bazar