Peugeot 308 SW: Elegance i užitek

Dva měsíce po světové premiéře v Ženevě jsme usedli do nového kombi Peugeot 308 SW. To už sice nemůže být sedmimístné, do 610 l velkého kufru ale naložíte víc věcí než dřív. Vyzkoušeli jsme ho s novým přeplňovaným benzinovým tříválcem 1.2 e-THP.

Už minulá generace 308 SW patřila co do velikosti kufru k největším kombi na trhu. O poznání elegantnější záď nové 308 SW, jejíž karoserie je o 33 cm delší (4,59 m) než hatchback, svého předchůdce překonala. V základu totiž nabízí 610 l, což je po Hondě Civic Tourer (624 l) spolu se Škodou Octavia Combi druhá nejlepší hodnota mezi kompaktními kombi.

V tomto čísle je ale i 54 l ukrytých pod podlahou, která je téměř v úrovni nákladové hrany. Samotný zavazadlový prostor má příkladný tvar a délku 1,03 m k opěradlům zadních sedadel, jež lze sklopit páčkami na bocích zavazadelníku. Vedle navýšení přepravní kapacity na 1660 l (1606 l bez litrů pod podlahou) potěší i téměř rovná podlaha. Za oběma podběhy se nacházejí dvě přihrádky, na levém boku je pružný pásek na uchycení menšího nákladu. Mezi příplatkovými prvky se objevily podélné kolejničky s pohyblivými oky na připnutí sítě. Na rozdíl od minulosti už sice 308 SW nepřeveze sedm pasažérů, na cestující vzadu ale čeká více místa pro kolena (kombi má o 11 cm delší rozvor než hatchback) i nad hlavami.

Přední kola 308 SW mohou pohánět výhradně přeplňované motory – čtyři naftové a tři benzinové. Nejvíc nás zajímal zcela nový tříválec 1.2 e-THP 130 koní (v ceníku je i slabší verze THP 110 k).

Vzhledem k nízké hmotnosti 1190 kg (nová 308 SW shodila 140 kg), je jednotka překvapivě živá. Zabírá z nízkých otáček, do pasti turboefektu může člověk spadnout pouze v nízkých rychlostech, kdy zapomene podřadit na nižší převod. V pásmu 1500 až 3500 ot/min má řidič k dispozici 95 % maxima točivého momentu, jenž vrcholí 230 Nm. Novinkou je sportovní režim, po jehož aktivaci zrudnou palubní přístroje, přiostří se reakce motoru na přidání plynu, přituhne řízení a tříválec má sytější zvuk připomínající pětiválec. Tuto vymoženost, jejíž součástí je i menu s údaji o příčném i podélném zrychlení, dostanete spolu se sportovním paketem (+11 000 Kč).

Nová 308 SW potěší i lehkostí a suverénními jízdní vlastnostmi. Skvělou práci odvádí také pérování, které perfektně filtruje krátké i dlouhé terénní vlny, a to i s velkými 18" koly.

O kolik je dražší kombi proti hatchbacku?
Příplatek za kombi činí rozumných 25 000 Kč. Hned na úvod Peugeot připravil zaváděcí slevu 25 000, resp. 15 000 korun u základního stupně Acces.

Co bude s motory 1.6 THP 125 a 155?
Zatímco u hatchbacku jsou v ceníku obě verze motoru 1.6 THP, který vznikl společným vývojem PSA s BMW, u kombi pouze výkonnější z nich. Oba ale z nabídky zmizí příští rok, protože nesplňují emisní normu Euro 6. Tu naopak v předstihu splňují agregáty 1.6 a 2.0 BlueHDi.

Vydáno: 20. 05. 2014

Autor: Michal Štengl, foto Archiv (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Peugeot 308 bazar