Peugeot RCZ 2.0 HDi FAP: Neslučitelné?

Peugeot RCZ se zbavil výrazného nosu i mohutné tlamy. Jak jdou jemnější rysy dohromady s naftovým motorem pod kapotou?

Přesvědčivá jízdní dynamika a nízká spotřeba. Dva často protichůdné požadavky na auto a sen o jejich spojení do jednoho celku. Automobilky se motoristům, svým zákazníkům, snaží vyhovět ve všem, co po nich žádají, a tak se i pod kapotami sportovně střižených modelů zabydlely turbodiesely. Model RCZ není výjimkou a hned musím prozradit, že pokud vám myšlenky na takové auto nepřipadají kacířské, budete z motoru 2.0 HDI v malém kupé nadšeni. Jeho zátah už od nízkých otáček, kultivovaný projev, síla, výkon i spotřeba vás skutečně nadchnou. Turboefekt je pro 163koňový motor neznámý pojem, krásně reaguje na povely plynového pedálu a dodává vozu skvělou dynamiku. Vždyť jen dvousetkoňová verze 1.6 THP umí zrychlit na stovku rychleji než tenhle "ropák". Vysoký točivý moment si tu jen úplně nerozumí s pohonem předních kol. Hnací síly se totiž výrazně přenášejí do řízení.

 Automobily Peugeot RCZ 2.0 HDi FAP
Spotřebou vás motor 2.0 HDi určitě nadchne.

Testovaná verze vyjížděla na 19palcových kolech, což pozvedlo design, avšak pohřbilo komfort odpružení. Kritiku si pak ode mě vyslouží i gumovější řazení a celkově necitlivé, i když příjemně strmé řízení. Karoserie je trochu nepřehledná, ale na to se dá zvyknout. Jízdní vlastnosti i přes větší zatížení přední nápravy mohu pochválit, tvrdé odpružení je však na českých silnicich, i co se ovladatelnosti týče, kontraproduktivní. Odskakování na nerovnostech v zatáčkách je totiž citelné a nepříjemné.

Cena
RCZ 2.0 HDi FAP: 771 500 Kč
Testovaný vůz: 869 500 Kč

 Automobily Peugeot RCZ 2.0 HDi FAP
Devatenáctky autu sluší, číní ho však příliš "tvrdým".


Vydáno: 05. 06. 2013

Autor: Věra Petrů Vostrá (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz