Porsche Panamera 4S: Quattroporsche

Čtvery dveře, čtyři sedadla, pohon čtyř kol a čtyři miliony korun. U Panamery 4S toto skóre kazí jen biturbo šestiválec.

Po modernizaci jsou změny na panameře vesměs kosmetické. Lehce se změnila příď, zcela nová jsou světla. Neobvyklá byznyslimuzína pro náročné je v podstatě liftbackem, se všemi pro a proti. Zavazadelník je mělký, ale rozlehlý. Zadní sedadla, na kterých se běžně vzrostlý dospělý pohodlně uvelebí, je možné pro převoz rybářského náčiní či jiných propriet sklopit do roviny s podlahou zavazadelníku. Objednat lze střešní nosiče nebo třeba tažné zařízení.

Nohu přes nohu si vzadu dáte i u této kratší verze. Sedadla jsou pohodlná.


Panamera dovede být vskutku všestranná. Verze 4S s pohonem všech kol tak nemusí zůstat v garáži, ani skdyž venku nachumelí. Co čtyřkolka ztrácí v přímočarosti řízení, to plně vyvažuje skvělá trakce. Na stovce je s novým biturbo šestiválcem za 4,8 s.

Výkon i zvuk vám dřívější osmiválec plně nahradí a testovaná průměrná spotřeba 13,5 l/100 km vám při tom všem přijde tak akorát. Panamera je typické porsche. Sportovní, ale snadno ovladatelné. Náročná klientela si totiž žádá styl, komfort a jednoduchou obsluhu.

Šest válců s dvěma turby z hlediska dynamiky i zvuku bohatě stačí.


Někdejší sportovní purismus je ten tam a středový tunel přetéká tlačítky. Dominující otáčkoměr v přístrojovém štítu je sice tradice, ale rychloměr by byl dnes možná praktičtější. Vzduchové pérování přes použití 20“ nízkoprofilových válců zajišťuje výborný komfort.

Pro všechny ty, co jezdili 911 a přišly jim do toho děti, je možná Panamera 4S tou pravou volbou. Cayenne totiž již má i u nás kdekdo.

Designové změny v rámci modernizace jsou spíše kosmetického charakteru.

Vydáno: 14. 03. 2014

Autor: Vladimír Löbl, foto Ondřej Kroutil (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Porsche Panamera bazar