Range Rover Evoque 2.2 eD4 Pure: Racionální solitér

Pětidveřový evoque se základním naftovým motorem a manuální převodovkou osloví realisticky uvažující extroverty, kteří žádají i jistou dávku praktičnosti.

Evoque se stává podobnou designovou ikonou jako mini a jeho výhoda spočívá i v tom, že kombinuje unikátní vzhled s oblíbenou karoserií typu SUV. Ani "pětidveřáku" přitom nechybí sportovní vizáž a naopak přidává praktičnost srovnatelnou se všemi hlavními konkurenty. Více místa je nyní na zadních sedadlech, kde se pohodlně usadíte s výškou do 185 cm. Vyšším postavám bude vadit plastové obložení předních sedadel, které naopak oceníte při převozu dětí. Díky enormní šířce vozu je dostatek místa v příčném směru i v interiéru.

Chválíme i vynikající kvalitu zpracování a materiály s měkkým částmi z kůže na palubní desce. Díky širokým možnostem nastavení sedadla i volantu si svou optimální polohu najde každý. Ovládání si žádá delší zvyk, výraznější ergonomické přešlapy se ale nekonají.

 Automobily Range Rover Evoque 2.2 eD4 Pure
Kvalitní materiály a zajímavý design vás čeká i v interiéru, široký středový tunel neutlačuje.

Velmi příjemným překvapením byl základní "dvadvojkový" turbodiesel se 110 kW. Spolu s dokonale přesnou manuální převodovkou s velmi krátkými drahami tvoří skvěle sladěný celek, který na 1595 kg těžký vůz bez problémů stačí. Projev dieselu sice není úplně potlačen, mírného dunění se ale dočkáte pouze v nízkých otáčkách (do 1400/min) pod zátěží. Zpřevodování je však spíše kratší (ve městě na čtyřku 1400/min, na dálnici na šestku 2300/min), a motor tak jde snadno do otáček. Na vynikající hodnotě se držela spotřeba, ve městě jsme jezdili do 7,5 l/100 km, na dálnici za 7,3 l/100 km a průměr skončil na 6,9 l/100 km. V zimě testovanou třídveřovou verzi 2.2 SD4 aut. přitom bylo problém držet pod 9 l/100 km.

Na silnici je vůz na poměry značky docela obratný a ochotně mění směr, v kombinaci s balonovými pneumatikami nepřenáší podvozek žádné rázy. V ostřeji jetých zatáčkách nicméně dochází velmi brzy k pískání kol a zásahu stabilizačního systému. Oproti například Volvu XC60 je ale range podstatně zábavnější a nabízí i lepší řízení. Tak rychle jako BMW X1 si však evoque v zatáčkách zdaleka nepočíná. Pohon pouze předních kol ale funguje dobře, k problémům s trakcí nedochází ani na mokru.

 Automobily Range Rover Evoque 2.2 eD4 Pure
Jedinečný design vozu propůjčují i diody denního svícení, zpětná zrcátka vadí výhledu vpřed.

Za neotřelý design si oproti Audi Q3 a BMW X1 připlatíte asi 150 tisíc korun, dostanete ovšem lepší výbavu.

Cena
Evoque 2.2 eD4 Pure: 854 040 Kč
Testovaný vůz: 1 069 080 Kč

 Automobily Range Rover Evoque 2.2 eD4 Pure


Vydáno: 13. 11. 2012

Autor: Martin Jeník (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz