Renault Clio Grandtour 1.2 16v Dynamique: Šamponek

Skvěle vypadá, ale základní motor moc nejede. Výbavy má přehršel, ale provedení pokulhává. Titulek však neberte ironicky - pro toho, kdo ví, co chce, není nový grandtour vůbec špatnou volbou!

Hlavní devízou nového clia je určitě vnější vzhled. A to platí pro grandtour, jak Renault nazývá svá kombi, dvojnásob. Vyvážená linie bočního profilu, elegantní provedení zádě a již dříve obdivovaná přední maska dělají z Clia Grandtour bezesporu nejhezčí malé kombi na trhu.

 Automobily Renault Clio Grandtour 1.2 16v Dynamique
Kombíky běžně nepatří k těm hezčím verzím, nicméně u clia zažité pravidlo neplatí. Je hezčí než výchozí model!

Ale kdo vlastně v malých kombíkách jezdí? České rodiny už koukají o třídu výš než před lety. Malé kombíky tak poptávají zejména ti, kteří jezdí sice na krátké vzdálenosti, ale převážejí větší věci. Třeba kočárky. A podle mě právě na cílovou skupinu mladých rodin nebo přímo maminek tohle clio míří.

A tak ani nevadí, že základní benzinová dvanáctistovka o výkonu 54 kW moc nejede. Pohon vozu zatíženého pouze řidičem, spolujezdcem a lehkým nákladem zvládne v městském a příměstském provozu se ctí, dech postupně dochází až při rychlostech nad 80 km/h. Pokud byste pak náhodou vyrazili někam dál v pěti i se zavazadly, na předjíždění všech dalších účastníků provozu kromě jízdních kol zapomeňte. Ale to je logická daň. Na motoru tak obeznámeného majitele zamrzí hlavně hrubší chod a vysoká spotřeba kolem 7 l/100 km, která na druhou stranu zůstává stejná při prakticky jakémkoliv jízdním režimu. Pouze dálnice a rychlosti kolem 130 km/h ji zvednou na nějakých 9 l/100 km.

 Automobily Renault Clio Grandtour 1.2 16v Dynamique
Obsluha všech ovladačů včetně centrálního displeje s navigací je intuitivní.

Jako řidič si budete stěžovat ještě na neustále se lesknoucí displej infotainmentu. Naopak příjemná je pozice za volantem. Futuristické provedení palubních přístrojů nejde proti přehlednosti, spíše naopak - je povedené až na zastaralou grafiku palubního počítače.

Obecně si kdekdo stěžuje na francouzské řazení. V testovaném cliu řadicí páka sice neměla zcela přesně vymezené dráhy a drobně zadrhávala, ale to mně při jízdě nevadilo - potřebný stupeň jsem zařadil vždy bez zaváhání. Řízení je přesné, optimálně naposilované, brzdy mají pozvolný nástup, pedál plynu by nemusel mít tak dlouhý chod. Celek podporují jisté jízdní vlastnosti a na svou třídu dobrá schopnost filtrování nerovností.

 Automobily Renault Clio Grandtour 1.2 16v Dynamique
Oproti "krátkému" cliu přibylo místo na zadních sedadlech v oblasti hlavy. Ne však pro nohy.

Grandtour je oproti základnímu cliu delší o přibližně 20 centimetrů na zadním převisu, což přineslo navýšení objemu zavazadlového prostoru. Ten narostl z 300 na solidních 443 litrů. Po sklopení zadních opěradel pak je k dispozici litrů 1380 (pro srovnání, Fabia Combi 1485 l). Do karoserie se navíc podařilo zasadit veliké páté dveře, takže přístup do kufru je velmi dobrý.

Nakonec docela pozitivní dojmy z auta jako takového bohužel kazí další drobnosti. S dveřmi musíte pořádně bouchnout, nebo se nedovřou. Palubní deska vypadá na fotkách perfektně, naživo ji ale sráží diskontní provedení prazvláštně napojených jednolitých plastových ploch. Nesmyslnou záležitostí je také neskutečně otravný pípák kontroly zapnutí bezpečnostních pásů, který řve, i když jedete krokem do vrat.

 Automobily Renault Clio Grandtour 1.2 16v Dynamique
Po sklopení zadních dělených sedaček se díky dvojité podlaze vytvoří víceméně rovná plocha.

Ve finále ale u vozů tohoto typu vzhled a styl vyhrávají. Příplatek za grandtour činí 16 tisíc korun.

Cena
Clio Grandtour 1.2 16v Dynamique: 295 900 Kč
Testovaný vůz: 345 400 Kč

 Automobily Renault Clio Grandtour 1.2 16v Dynamique
Halogenové žárovky v předních parabolách poskytují v noci naprosto dostatečný osvit silnice.


Vydáno: 27. 05. 2013

Autor: Vojtěch Formánek (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz